شناسهٔ خبر: 110814 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن استان خبر داد:

۱۳۰ واحد طرح نهضت ملی کهگیلویه‌ و بویراحمد در سال‌جاری تکمیل و بهره‌برداری می‌شود/صدور ۳۴ هزار جلد سند/مقاوم‌سازی ۵۲ درصد واحدهای روستایی و شهری

روند ساخت پروژه ۸۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهرک واوان شهرستان اسلام‌ شهر مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه‌ و بویراحمد با اعلام اینکه ۵۲۸ واحد طرح نهضت ملی در استان در حال انجام است از تکمیل و بهره‌برداری از ۱۳۰ واحد بنیاد ساز در سال جاری خبر داد و گفت: ۵۲ درصد واحدهای روستایی و شهری تحت مسئولیت بنیاد مقاوم‌سازی شدند.

اسماعیل باقری مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه‌ و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جزئیاتی از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن و سایر برنامه‌های آن بنیاد را اعلام کرد و گفت: واحدهای در دست اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مجموع ۵۲۸ واحد است که ۲۸۸ واحد آن بنیاد ساخت و ۲۴۰ واحد به شکل گروهی در حال اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای در حال اجرای طرح نهضت ملی مسکن را ۵۰ درصد عنوان کرد و افزود: در برنامه است تا حدود ۱۳۰ واحد از مجموع ۲۸۸ واحد بنیادساز طرح نهضت ملی مسکن که در حال اتمام است تا پایان سال تکمیل و تحویل متقاضیان شوند.

تخصیص ۴۲ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

باقری توضیح داد: پالایش طرح نهضت ملی مسکن برای افرادی که در سال گذشته و بعد از استقرار دولت سیزدهم نام‌نویسی کردند در حال انجام است که از این تعداد تاکنون یکهزار و ۲۰۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند و افراد واجد شرایط به مرور برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند تا روند اجرای واحدهای مسکونی آنها نیز در جریان بیفتد.

وی از تخصیص ۴۲ هکتار زمین برای اجرای این فاز از طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

صدور ۳۴ هزار جلد سند در استان

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سند دارکردن واحدهای روستایی و شهری کوچک نیز اعلام کرد: در مجموع در استان از ابتدای اجرای طرح سند دارکردن واحدها در روستاها و شهرهای کوچک ۳۵ هزار جلد سند صادر شد. برنامه امسال برای سنددار کردن واحدهای فاقد سند ۲ هزار و ۱۰۰ واحد برنامه‌ریزی شده است.

مقاوم‌سازی ۵۲ درصد واحدهای روستایی و شهری

باقری در ادامه از مقاوم‌سازی ۵۲ درصد واحدهای مسکونی تحت مسئولیت بنیاد در روستاها و شهرهای کوچک خبر داد و گفت: از ۸۴ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در استان تاکنون بیش از ۴۶ هزار واحد مقاوم‌سازی شده است و روند مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در استان ادامه دارد.

وی یکی از دلایل تاخیر در روند مقاوم‌سازی را در سال گذشته پرداخت نشدن تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا با به جریان افتادن این تسهیلات، متقاضیان واجد شرایط نیز نسبت به مقاوم‌سازی و نوسازی واحدهای غیرمقاوم خود اقدام کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اجرای طرح بهسازی و نوسازی محیط روستایی با اعلام اینکه از ۱۱۲ میلیاردتومان اعتبار تاکنون ۶۲ درصد تخصیص یافته است روند اجرای طرح را در استان مناسب ارزیابی کرد.

تخصیص ۶۹۴۰ تن قیر رایگان برای بهسازی راه‌های روستایی

باقری همچنین اظهار کرد: سال گذشته ۶ هزار و ۹۴۰ تن قیر رایگان برای اجرای طرح بهینه سازی راه‌های روستایی تخصیص یافت که بالای ۵۳ درصد دریافت شده و تا تیرماه سال جاری ۱۰۰ درصد این سهیمه جذب خواهد شد.