شناسهٔ خبر: 110823 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی امسال در خراسان شمالی صورت گرفت:

ثبت 23 هزار تماس مردمی با سامانه گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های استان

سامانه 141 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از ثبت 23 هزار تماس مردمی با سامانه 141 مرکز مدیریت راه های این اداره کل طی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی) جعفر شهامت گفت: در این مدت هزار و 507 نفر تمایل داشتند با اپراتور مرکز مدیریت راه های استان تماس بگیرند.

وی با اشاره به این که میزان تماس با سامانه گویای ۱۴۱ و تماس با اپراتور با توجه به ثبات نسبی شرایط جوی استان، نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 20 درصد و 35 درصد کاهش یافته است، افزود: کاربران جاده‌ای‌ می‌توانند با تماس با این سامانه درباره وضعیت ترافیکی راه‌ها ، وضعیت آب و هوای مسیرها ، انسدادها و یا محدودیت‌های اعمال شده اطلاعات کسب و شکایات خود در خصوص راه‌ها را ثبت کنند.

وی اظهارکرد: در این بازه زمانی 118 شکایت باری و 36 شکایت مسافری در این سامانه به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب 57 درصد افزایش و 8 درصد کاهش داشته است.

شهامت، بیشترین تماس ها با سامانه 141 را مربوط به وضعیت جوی و ترافیکی و در مرحله بعدی شکایات باری برشمرد و ادامه داد: سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات ۱۴۱ بهترین راه ارتباطی در تمام ساعات شبانه روز با مردم است و کارشناسان به طور شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات مردم و کاربران جاده ای در خصوص وضعیت جاده ها و ناوگان حمل و نقل هستند.

دبیر کمیسیون ایمنی راه های استان گفت: مبنای سامانه واکنش سریع حوزه راهداری، گزارش های واصله مردمی به ویژه در حوزه ایمنی راه هاست که در کنار این گزارش ها، ارتباط مستمر با سایر دستگاه ها نظیر پلیس راه و دستگاه های امدادی در دستور کار مرکز مدیرت راه های استان قرار دارد.