شناسهٔ خبر: 170554 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق در ۱۱ استان طی امروز و فردا

رگبار کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال وقوع رگبار و رعدوبرق در ۱۱ استان طی امروز و فردا خبر داد.

کبری رفیعی،کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: برای امروز سه‌شنبه ۵ تیرماه و فردا در مناطقی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، زنجان، البرز، تهران و سمنان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد. در برخی نقاط نیز گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود. 

وی افزود: برای روزهای پنجشنبه و جمعه نیز در استان‌های ساحلی خزر و بخش‌هایی از استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و سمنان بارش‌ها ادامه خواهد داشت. 

رفیعی ادامه داد: از بعد از ظهر چهارشنبه و روز پنجشنبه نیز بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر و استان اردبیل شدت بیشتری خواهد داشت و این مناطق همچنین کاهش محسوس دما را تجربه خواهند کرد. 

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: روز شنبه نیز در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده انتظار می‌رود و تا روز جمعه در شرق و شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز و استان‌هایی که در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی واقع شده‌اند، وزش باد شدید و گرد و خاک رخ خواهد. 

وی افزود: همچنین طی امروز سه‌شنبه برای استان خوزستان نیز احتمال وزش باد و خیزش گرد و خاک وجود دارد.

رفیعی در ادامه یادآور شد: برای ساعات پایانی روز چهارشنبه و روز پنجشنبه خلیج فارس و دریای خزر نیز متلاطم و مواج پیش‌بینی می‌شود. 

کارشناس هواشناسی در خاتمه عنوان کرد: تهران نیز امروز آسمانی نیمه ابری و در برخی از ساعات افزایش ابر، وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق و خیزش گرد و خاک را خواهد داشت.