شناسهٔ خبر: 110854 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه:

بزرگراه اسلام آباد –پلدختر در کرمانشاه، راه ارتباطی با دو استان خوزستان و لرستان است

بزرگراه کربلا-اسلام آباد-پلدختر مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، محور اسلام آباد –پلدختر را بعنوان بخشی از کریدور ، شمال غرب به جنوب کشور، مهمترین راه ارتباطی با دو استان خوزستان و لرستان معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)،  آهکی در تکمیل این خبرگفت: این مسیر به طول ۵۷ کیلومتر (در حوزه استان کرمانشاه)  از خروجی شهر اسلام آباد غرب به سمت پلدختر شروع شده و پس از عبور از شهر حمیل به انتهای حوزه اسحفاظی استان کرمانشاه در گردنه شاهبداغ می رسد. در ادامه مسیر پس از عبور از پل سیمره به شهر پلدختر متصل می شود.

وی افزود: این محور بخشی از کریدور ارتباطی جنوب غرب به شمالغرب کشور است  و انتقال کالای ترانزیتی از بزرگراه کربلا به استان خوزستان و جنوب کشور از طریق این محور انجام می شود ، همچنین مسیر مذکور راه ارتباطی استان کرمانشاه با دو استان خوزستان و لرستان است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: جمیع این موارد منجر به افزایش ترافیک محور و آمار ترافیکی بسیار بالا( ۰۰۰/۴۰۰/۴ خودرو در سال که حدود ۳۱ درصد آن ترافیک سنگین است ) و در نتیجه افزایش تصادفات منجر به فوت شده است لذا توسعه راه موجود به بزرگراه در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

آهکی تصریح کرد: مسیر به دو قطعه اسلام آباد – حمیل به طول ۲۶ کیلومتر و حمیل – شاهبداغ به طول ۲۸ کیلومترتبدیل شده است ( ۲ کیلومتر از مسیر نیز از داخل شهر حمیل عبور می کند)  طی سالهای گذشته  ۲۱ کیلومتر از قطعه ۱ اسلام آباد - حمیل ( فرودگاه ) و ۲۰ کیلومتر از مسیر قطعه ۲ حمیل - شاهبداغ تکمیل و به بهره برداری رسیده است  ۵ کیلومترباقی مانده قطعه اول در حال تکمیل است و  عملیات اجرایی ۷ کیلومتر ازقطعه دوم به زودی آغاز خواهد شد.

این در حالی است که برآورد هزینه انجام شده با در نظر گرفتن نرخ تورم در این پروژه  ۱۲۰۰ میلیارد ریال است و برای تکمیل آن« اعتباری بالغ بر ۱۲۵۰ میلیارد ریال نیاز است.

پیشرفت فیزیکی این طرح حدود ۷۹ درصد اعلام شده است.