شناسهٔ خبر: 110859 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد؛

پاسخگویی مرکز مدیریت راه‌های کشور به بیش از ۲۸ هزار تماس تلفنی طی یک هفته/ افزایش ۴۹ درصدی سفرها نسبت به سال گذشته

افزایش 70 درصدی حجم ترددها براساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، در این مرکز طی یک هفته گذشته به حدود ۲۸ هزار و ۸۰۰  تماس پاسخ داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس‌ اطلاعات سامانه­‌های هوشمند موجود در راه­‌های برون­‌شهری کشور، از ۱۳ تا ۱۹ خرداد ماه سال ۱۴۰۱ متوسط تردد روزانه بین استانی برابر با یک میلیون و ۹۲۷ هزار و ۵۶ وسیله نقلیه بوده که بر اساس آمار، متوسط تردد روزانه بین استانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بازه زمانی روز جمعه ۱۴ تا پنجشنبه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۰، ۴۹ درصد افزایش داشته و نسبت به هفته گذشته از روز جمعه ششم تا پنج‌شنبه ۱۲ خردادماه ۱۴۰۱، هفت درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، تردد بین استانی وسایل نقلیه سبک از ۱۳ تا ۱۹ خردادماه با افزایش ۹ درصدی نسبت به هفته گذشته و افزایش ۵۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رو به رو شده است.

همچنین بیشترین تخلیه وسایل نقلیه در تهران و البرز در بازه ۱۰ تا ۱۹ خردادماه، ۵۳۲هزار و ۸۵۴ وسیله نقلیه و مربوط به روز جمعه ۱۳ خرداد ماه بوده است. وسایل نقلیه با مبدا پلاک تهران و البرز بیشتر در استان‌های قزوین، قم، مازندران، مرکزی، گیلان و زنجان مشاهده شده‌اند.

براساس این گزارش تردد ورود و خروج نسبت به سال گذشته در استان‌های گیلان ۹۰ درصد، اردبیل ۸۸ درصد، خراسان رضوی ۷۱ درصد، خراسان شمالی ۷۱ درصد و خوزستان ۶۵ درصد بیشترین افزایش و در استان‌های البرز ۱۷ درصد، تهران ۲۳ درصد، لرستان ۲۶ درصد و ایلام ۲۶ درصد کمترین افزایش را داشته است.

به گزارش مرکز مدیریت راه‌های کشور، مجموعأ در بازه ۱۳ تا ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، حدود ۶۶۹ هزار تماس با تلفن گویا گرفته شده و به حدود ۲۸ هزار و ۸۰۰  تماس پاسخ داده شده است.