شناسهٔ خبر: 110905 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد:

شانه سازی و انجام شیب شیروانی در بیش از۱۵۰ کیلومتر از راه های استان بوشهر

مهندس عبدالکریم اخترشناس معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: به منظور ارتقا ایمنی تردد و افزایش ایمنی سفرهای جاده ای برای بیش از۱۰۰ کیلومتر از راههای شریانی و۵۰ کیلومتر از راههای غیرشریانی استان شانه سازی و شیب شیروانی ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، عبدالکریم اخترشناس  گفت: به منظور ارتقاء ایمنی تردد و افزایش ایمنی سفرهای جاده ای برای بیش از۱۰۰ کیلومتر از راههای شریانی و۵۰ کیلومتر از راههای غیرشریانی استان شانه سازی و شیب شیروانی ایجاد شده است.

وی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان صرفا با بکارگیری تجهیزات، ماشین آلات و لجستیک در اختیار خود نسبت به ایمن سازی ، شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی محورها اقدام نموده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیان داشت: محورهای ساحلی بوشهر به دیر در محدوده بردخون ، شیف به گناوه ، دیلم به بهبهان و پیچ های جاشک بیشترین شانه سازی و شیب شیروانی در آنها انجام شده است.

اخترشناس گفت: محورهای ارتباطی  استان بوشهر به دلیل شرایط جغرافیایی و آب هوایی از جمله استانهای است که استهلاک زودرس راهها در آن شاهد هستیم ، لذا بهسازی و ایمن سازی راههای ارتباطی یکی از اولویت های اصلی و مهم کاری ما است.

وی تصریح کرد: شانه سازی ها ، پاکسازی و حفظ حریم جاده ها، ایجاد رمپ های ورود و خروج استاندارد در بزرگراهها  که نقش موثری در کاهش حوادث ترافیکی دارد از جمله اولویت های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر افزود : در حالیکه یکی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی کاهش تعداد تصادف‌های جاده‌ای و تلفات جانی و مالی ناشی از آن است ،ایمن سازی محورها ی ارتباطی خصوصا ایجاد شیب شیروانی و شانه سازی می تواند ما را در رسیدن به این هدف کمک کند.

وی اظهارداشت: استان بوشهر مجموعا دارای۴هزار۴۳۱ کیلومتر راه شامل ۶۷۱ کیلومتر بزرگراه  ،۸۴۵ کیلومتر راه فرعی ،۵۷۲ کیلومتر راه اصلی و ۲ هزار۲۴۶ کیلومتر راه روستایی است که همواره نیازمند مراقبت و نگهداری است.