شناسهٔ خبر: 110914 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از ۱۵ هزار واحد نوسازی شده در هفته دولت

ببینید| نشست بررسی روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه نوسازی و ساخت ۵۲ هزار واحد بالغ بر ۱۰ هزار و ۷۴۱ پروژه در محدوده‌های مصوب بافت‌های فرسوده تحت حمایت شرکت قرار دارد، گفت: در برنامه است تا ۱۵ هزار واحد در دست نوسازی در بافت فرسوده در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست شورای مسکن که در ساختمان دادمان برگزار شد، اعلام کرد: نوسازی و ساخت ۵۲ هزار واحد بالغ بر ۱۰ هزار و ۷۴۱ پروژه در محدوده‌های مصوب بافت‌های فرسوده تحت حمایت شرکت قرار دارد که در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ معادل ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد به بهره‌برداری رسید. در برنامه است تا ۱۵ هزار واحد دیگر در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از مدیران کل راه و شهرسازی درخواست کرد تا علاوه بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بازدید و سرکشی از واحدهای در دست ساخت بافت‌های فرسوده و روند نوسازی را نیز در برنامه خود قرار دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بررسی‌ها در بخش اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بخش خودمالکی حاکی است که بیش از ۱۰ هزار واحد در بافت فرسوده قرار دارند که در حال تدقیق است.

وی تاکید کرد: مردم ساکن در بافت‌های فرسوده و متقاضی نوسازی حق شان است که حداقل از ۵۰ درصد تخفیف در پرداخت عوارض پروانه و تراکم ساخت مطابق ماده ۱۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن بهره‌مند شوند که باید شهرداری‌ها نسبت به آن پایبند باشند. در خصوص مطالبات شهرداری‌ها نیز دولت خود را مکلف به بازپرداخت آن می‌داند.

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز تاکید کرد حمایت های قانونی مندرج در قانون جهش تولید مسکن مانع از سایر حمایت های قانونی نوسازی بافت‌های فرسوده نیست.