شناسهٔ خبر: 11092 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جدول مهمترین خبرهای راه و شهرسازی استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

سفر هیئت دولت به همدان/ بازدید معاونان وزیر راه از استان‌های قزوین و گلستان/ پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت

جاده سفر هیئت محترم دولت به استان همدان، بازدید معاون حقوقی و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی از قزوین و گلستان به همراه گزارش های مدیران کل استانی در خصوص پروژه های افتتاحی به مناسبت هفته دولت از مهمترین اخبار استان ها در یک هفته گذشته به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ جدول زیر خلاصه‌ای از عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های مختلف در هفته‌ ای که گذشت است.

مهمترین اخبار استان ها در هفته گذشته

نام استان

حسن روحانی در سفر امروز خود به همدان و حضور در جمع مردم این استان از پایان پروژه های سال جاری این استان در طول دو سال آینده خبر داد و گفت: عملیات های در حال انجام همدان از جمله راه - تهران و کنارگذرهای این استان تا سال ۹۵ به بهره برداری خواهد رسید.

مدير مسكن و ساختمان اداره كل راه وشهرسازي استان همدان از افتتاح ۹ هزار و ۳۷۱ واحد مسكن مهر در استان همدان همزمان با هفته دولت و سفر رياست جمهور به استان خبر داد.

بهره برداری ۲۸ کیلومتر باقی مانده باند جنوبی آزادراه کربلا تا تقاطع همدان - رزن همزمان با سفر هیئت دولت در هفته گذشته

 

همدان

معاون توسعه مديريت و منابع وزير راه و شهرسازی و هيات همراه در سفري يكروزه به گرگان با كاركنان اداره كل راه و شهرسازي گلستان ديدار و گفت و گو كرد.

گلستان

 

معاون حقوقی٬ امور مجلس و هماهنگی استان‌ های وزارت راه و شهرسازی در سفر ۲۹ مرداد ماه خود به قزوین از پروژه ‌های در حال اجرای این استان بازدید کرد.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی قزوین با حضور در پایگاه خبری ضمن  اعلام اینکه پروژه احداث مسیر قزوین – الموت – تنکابن هم اکنون در سه قطعه در حال اجراست و در صورت تامین به موقع اعتبارات تا سال ۹۵ به پایان خواهد رسید گفت: توجه به خواست شهروندان قزوینی و دغدغه‌های شهری آنان اولویت اصلی ما در پیشبرد کارها است.

 

قزوین

مدیر کل اداره راه و شهرسازی لرستان از تکمیل عملیات ایمن سازی محورهای لرستان و کاهش تعداد تصادفات در محورهای این استان خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان از اختصاص ۵۲ هزار تن قیر رایگان برای آسفالت جاده ها و معابر روستایی و شهری این استان خبر داد.

 

لرستان

مدیرکل اداره راه و شهرسازی کرمان جنوبی با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان کشور در مهرماه گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان از کلیدی‌ترین نهادهای مردمی به حساب می‌آید که نقاط قوت و ضعف عملکردش مستقیما بر زندگی مردم و آینده کشور اثرگذار است.

 

کرمان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی قم از واگذاری بیش از ۱۲ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان در طول فعالیت دولت یازدهم خبر داد.

استاندار قم با حضور در جاده قم-نیزار بخش نخست این پروژه را به طول ۷ کیلومتر افتتاح کرد.

 

قم

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن تأکید بر این مطلب که بندر شهید رجایی در بین بنادر کشور در بحث جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی رتبه نخست را دارد گفت: در حال حاضر، تعداد ۱۸ فقره قرارداد سرمایه گذاری جدید به میزان ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در مرحله امضا با سرمایه گذاران قرار دارد.

هرمزگان

مدیر کل اداره راه و شهرسازی آذربایجان غربی اعلام کرد: با هدف توسعه زیربناهای حمل و نقل تفاهم نامه همکاری بین اداره کل راه و شهرسازی استان با منطقه آزاد ماکو امضاء شد.

آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از بهره برداری ۴۱ پروژه راه روستایی به طول ۱۸۶ کیلومتر در هفته دولت خبر داد.

سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته دولت ۱۱۵۰ واحد مسکن مهر درشهرستان های شهرکرد ،بروجن و فارسان استان به‌بهره‌برداری می‌رسد.

 

چهارمحال و بختیاری

مدیر کل راه و شهرسازی فارس درباره برگزاری انتخابات نظام مهندسی ساختمان در مهر ماه سال جاری در سراسر کشور پیشنهاد کرد: درصورت تخصصی‌تر شدن شیوه رأی گیری، افراد دارای صلاحیت بهتر برگزیده خواهند شد.
نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی گفت:افزایش جذابیت در روستاها و توسعه شهرهای کوچک بهترین راهکار جلوگیری از مهاجرت و گسترش سکونتگاه‌های غیر رسمی در کشور است.

 

فارس

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره راه و شهرسازی استان البرز از تکمیل عملیات اجرایی احداث محور آتشگاه - نوجان - چالوس به عنوان محور کمکی جاده چالوس تا ۱۰ روز آینده خبر داد .

مدیر کل اداره راه و شهرسازی البرز از نصب نیوجرسی و گاردریل در ۳۰ کیلومتر از محورهای استان خبر داد و گفت: با این اقدام نیمی از تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن در محورهای موجود کاهش یافته است.

 

البرز

مدير راهداري راه و شهرسازي كردستان با اعلام اینکه سه پروژه حوزه راهداری استان در هفته دولت افتتاح خواهد شد، گفت: ارزش ريالی این پروژه‌ها بالغ بر۳۳ میلیارد تومان است.

کردستان

مدیر کل اداره راه و شهرسازی خراسان رضوی از افتتاح یکهزار و ۶۸ واحد مسکن مهر در هفته دولت در استان خبر داد.

خراسان رضوی

سه پروژه احداث باند دوم سه راهی هرسين- هرسين، احداث باند دوم اسلام آباد غرب به حميل و راه روستايی كولسه همزمان با هفته دولت با حضور استاندار کرمانشاه، مدیرکل راه وشهرسازی استان و برخی از مسئولان محلی افتتاح و به بهره برداری رسيد.

کرمانشاه

رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول از بهره برداری دو پروژه راهسازی همزمان با هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

خوزستان

مدیر کل اداره راه و شهرسازی تهران از کاهش ۵۰ درصدی آمار کشته شدگان سوانح رانندگی در محورهای برون شهری استان خبر داد و گفت: این آمار از ۹۰۰ کشته در سه سال گذشته به ۳۴۷ نفر در سال ۹۳ رسیده است.

تهران

مدیر کل اداره راه و شهرسازی لارستان از افتتاح بزرگراه لامرد - رکن آباد به طول ۲۰ کیلومتر در این منطقه در هفته دولت خبر داد.

 

لارستان

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت ۲۰ پروژه حوزه راه و مسکن در استان یزد به بهره‌برداری می‌رسد.

یزد

به گفته مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان مرکزی فردا پنج شنبه -۵شهریورماه - هشت هزار و ۷۲۸ واحد مسکن مهر استان ،به بهره برداری می رسد. این در حالی است که ۳۰ کیلومتر از محور ساوه - بویین زهرا نیز همزمان زیر بار ترافیک خواهد رفت.

 

مرکزی

نظر شما