شناسهٔ خبر: 110922 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دبیر کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی(ع) وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد:

وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای متولی مدیریت کلان حمل و نقل عمومی اربعین حسینی (ع)

بازدید از پایانه مرزی شلمچه و چذابه دبیر کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی(ع) وزارت راه و شهرسازی گفت: با برنامه ریزی منسجم، مدیریت کلان حمل و نقل عمومی اربعین حسینی (ع) بر عهده وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، رضا نفیسی رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران و دبیر کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی(ع) وزارت راه و شهرسازی در سفر به استان خوزستان و بازدید از پایانه های مرزی شلمچه و چذابه اظهار کرد: ارتقاء ایمنی راه های مواصلاتی منتهی به پایانه های مرزی برای اربعین حسینی(ع) در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد.

وی با بیان اینکه در این زمینه از تمامی ظرفیت ها استفاده خواهد شد، افزود: با توجه به مشکلات موجود در مسیرهای منتهی به مرزهای چذابه و مهران، بیشترین تلاش ما باید برای ایمن سازی این محورها باشد.

دبیر کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی(ع) وزارت راه و شهرسازی افزود: با توجه به گرمای هوا در ایام اربعین حسینی(ع)، تأمین آب شرب، آماده سازی تاسیسات و سیستم های سرمایشی و سرویس های بهداشتی برای رفاه زائران ضروری و اولویت است و درصورت نیاز به تامین اعتبار برای رفع مشکل در این زمینه ها، مراتب به کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی(ع) وزارت راه گزارش شود.

نفیسی بیان کرد: تجهیز و نگهداری پایانه های مرزی یک امر ضروری است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تأکید کرد: با برنامه ریزی منسجم، مدیریت کلان حمل و نقل عمومی اربعین حسینی (ع) بر عهده وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خواهد بود.

نفیسی ادامه داد: در کمیته حمل و نقل و سوخت اربعن حسینی(ع) وزارت راه و شهرسازی مباحث پیشنهادهای مرتبط با تأمین سوخت ناوگان حمل و نقل جاده ای ارائه از سوی استان های دارای مرز مشترک با کشور عراق در ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) طرح خواهد شد.