شناسهٔ خبر: 110932 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد در ارتفاعات البرز و سواحل خزر/کاهش کیفیت هوا در شمال‌غرب، غرب و جنوب‌غرب/هشدار طوفان در آب‌های جنوب کشور

دریای خزر- طوفان- موج- تلاطم کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد در ارتفاعات البرز، سواحل خزر و برخی از استان‌ها از کاهش کیفیت هوا در شمال‌غرب، غرب و جنوب‌غرب خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۳ خرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز برای ساعات بعدازظهر و اوایل شب برای بخش‌هایی از آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، سواحل دریای‌خزر، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان و شرق هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی و در برخی مناطق خیزش گردوخاک و برای مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است. این شرایط برای فردا سه‌شنبه در بخش‌هایی از شمال‌شرق، شرق، جنوب‌شرق و ارتفاعات البرز شرقی رخ‌ می‌دهد.

گودرزی شدت بارش‌ها را برای امروز و در حد هشدار نارنجی برای جنوب و مرکز سیستان‌وبلوچستان پیش‌بینی و توصیه کرد: هموطنان حتما در این مناطق به شرایط جوی و هشدارها توجه داشته باشند.

وی توضیح داد: امروز در شمال‌غرب، غرب و جنوب‌غرب، وزش بادهای شدید توام با گردوخاک سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود. این شرایط فردا در شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و شمال‌شرق کشور رخ‌ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز و فردا آب‌های جنوب کشور مواج و متلاطم است و برای شرق دریای عمان بین ۲ تا ۲.۵ متر برآورد شده است که حتما صیادان به این نکته توجه داشته باشند.

وی گفت: تهران برای امروز آسمانی صاف را دارد که در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد را خواهد داشت. بیشینه دمای امروز تهران ۳۵ درجه سانتیگراد است.