شناسهٔ خبر: 110975 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد:

حذف متقاضی مجرد نهضت ملی مسکن در صورت عدم ارائه عقدنامه رسمی ازدواج دائم

علیرضا قاری قرآن - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ثبت نام متقاضیان مجرد دارای حداقل ۲۳ سال تمام تا ۴۵ سال تمام در صورت عدم ارائه عقد نامه رسمی ازدواج دائم در زمان انعقاد قرارداد واگذاری واحد، ملغی می‌شود.

 علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص مواردی که موجب لغو ثبت نام و یا فسخ قرارداد واگذاری متقاضیان مجرد دارای حداقل ۲۳ سال تمام تا ۴۵ سال تمام در طرح نهضت ملی مسکن می‌شود اظهار داشت: در اتصال کلیه متقاضیان ثبت نامی (اعم از متاهل و مجرد) به پروژه ها و انعقاد قرارداد واگذاری واحدها به متقاضیان ثبت‌نامی (اعم از متاهل و مجرد)، اولویت با متقاضیان متاهل بوده و میان متقاضیان متاهل در هر استان یا شهر، اولویت با خانوادههایی است که بعد جمعیت بیشتری دارند.   

 وی افزود: زمان اتصال متقاضی مجرد دارای حداقل ۲۳ سال تمام تا ۴۵ سال تمام به پروژه و انعقاد قرارداد واگذاری واحد با متقاضی، براساس ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی بوده و منوط به واریز سهم آورده ابلاغی و ارائه عقد نامه رسمی ازدواج دائم متقاضی به اداره کل راه و شهرسازی و درج آن در سامانه است.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: با توجه به اینکه یکی از شروط عمومی این متقاضیان ارائه تعهدنامه محضری مبنی بر ارائه عقد نامه رسمی ازدواج دائم و سایر موارد لازم، هنگام انعقاد قرارداد واگذاری واحد مسکونی است، لذا در صورت عدم ارائه عقد نامه رسمی ازدواج دائم توسط متقاضی در زمان انعقاد قرارداد واگذاری واحد (بر اساس ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی)، ثبت نام ایشان ملغی می‌شود.  

وی افزود: در این شرایط کل سهم آورده پرداختی متقاضی بدون هرگونه سود و همزمان با جایگزین نمودن متقاضی جدید با اولویت متقاضیان ثبتنام شده متاهل، عیناٌ به وی مسترد می شود.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: ظرف مدت ۶ ماه پس از لغو و ابطال ثبت نام متقاضی مجرد، متقاضی دیگری برای واگذاری واحد احداثی، از میان متقاضیان ثبت نام شده در سامانه طرحهای حمایتی و با اولویت متقاضیان ثبت نام شده متاهل، جایگزین می‌شود.  

وی خاطرنشان کرد: در صورت عدم وجود متقاضی و تمایل متقاضی مجرد، واگذاری واحد به ایشان مشروط به شرایطی امکان‌پذیر می‌شود.  

قاری‌قرآن توضیح داد: شرایط به این گونه است که متقاضی مجرد باید کل بهای قدرالسهم زمین و هزینه احداث واحد مسکونی را به صورت نقدی و براساس قیمت کارشناسی روز با کسر اصل آورده متقاضی بپردازد و تسهیلات دریافتی نیز با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار محاسبه شده و تقسیط می شود همچنین متقاضی مجرد باید کل یارانه های پرداختی مشتمل بر تخفیف هزینه صدور پروانه، نظام مهندسی، انشعابات و... را به قیمت روز پرداخت کند.  

 وی تاکید کرد: ثبت نام کنندگان مجرد طرح نهضت ملی مسکن (حداقل ۲۳ سال تمام تا ۴۵ سال تمام)، این نکته را فراموش نکنند، چنانچه از تاریخ تنظیم قرارداد واگذاری تا زمان تحویل واحد مسکونی، اعتبار عقدنامه زوجین به علت فسخ عقد یا طلاق زایل شود در اینصورت قرارداد واگذاری توسط وزارت راه و شهرسازی قابل فسخ خواهد بود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: همچنین این وزارتخانه می‌تواند بعد از فسخ قرارداد نسبت به استرداد وجوه دریافتی اقدام و واحد مورد نظر را به هر شخص دیگری واگذار کند و متقاضی حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت.  

وی تصریح کرد: چنانچه پس از تحویل واحد مسکونی اعتبار عقدنامه زوجین به علت فسخ عقد یا طلاق زایل شود، فرم "ج" زوجین قرمز باقی می‌ماند.