شناسهٔ خبر: 111075 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سراسر کشور انجام شد

آغاز ساماندهی بیش از ۲۵ هزار وانت بار در آذربایجان غربی

 پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از آغاز ساماندهی بالغ بر ۲۵ هزار وانت بار در آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی)، پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در راستای حمایت از فعالیت وانت بارها و قانونی شدن فعالیت این ناوگان همزمان با سراسر کشور طرح ساماندهی ناوگان وانت بار در  آذربایجان غربی نیز آغاز شده است و با توجه به ساماندهی تاکنون ۱۶ هزار وانت بار در استان بعنوان یکی از استان های پیشروی کشور، پیش بینی می شود این رقم به بیش از ۲۵ هزار دستگاه افزایش یابد.

وی با اشاره به فعالیت نزدیک به ۲۵۰۰ نفر راننده دارای کارت هوشمند وانت بار در آذربایجان غربی، اظهار کرد: این طرح با اهداف ارتقاء ایمنی تردد، ساماندهی محمولات قابل حمل، رعایت قانون الزام شرکت‌ها و مؤسسات ترابری جاده‌ای به استفاده از بارنامه و ارائه اطلاعات سفر ناوگان وانت بار به منظور تخصیص سوخت انجام می شود.

آرامون اظهار داشت: با توجه به کشاورزی بودن استان وانت بارها نقش عمده ای در حمل و نقل محصولات کشاورزی بر عهده دارند که توجه به ساماندهی آنها را از اهمیت بالایی برخوردار می‌کند.

وی افزود: رانندگان با حداقل سن ۲۳ سال و داشتن گواهینامه رانندگی مجاز، دارا بودن مدرک پایان ابتدایی یا نهضت سوادآموزی، ارائه اصل و تصویر تمام صفحات شناسنامه،کارت ملی و پایان خدمت یا معافیت دائم و دو قطعه عکس سه در چهار می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

آرامون با اشاره به اینکه مالکان ناوگان وانت بار با ارائه کارت وسیله نقلیه ، گواهی معاینه فنی مجاز و معتبر، ارائه بیمه نامه شخص ثالث معتبر و حداکثر سن ناوگان تا ۲۰ سال، در این طرح ثبت نام می‌شوند، عنوان کرد : متقاضیان جهت اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان و مراحل ثبت نام در این طرح به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ، ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ها و یا مراکز مجاز ثبت نام و صدور کارت هوشمند در محل سکونت خود و همچنین سامانه مجوز دات آی آر مراجعه و نسبت به ثبت نام و اخذ مجوز فعالیت اقدام کنند تا از مزایای این طرح بهره مند شوند.