شناسهٔ خبر: 111094 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیشگیری از تصرفات اراضی دولتی در نشست های تخصصی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان 

سیستان و بلوچستان معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان  گفت: این اداره کل با مدنظر قرار دادن پیشگیری از تصرف اراضی دولتی و فرهنگ سازی در این زمینه از ابتدای امسال تاکنون نشست های تخصصی را برای بیش از ۶۰۰ نفر از معتمدان، سران طوایف و  شهروندان ساکن مناطق اطراف زاهدان برگزار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، مرتضی مقدسی اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت پاسداشت وحراست از اراضی دولتی یگان حفاظت از اراضی این اداره کل علاوه بر انجام گشت های شبانه روزی از تمام ظرفیت ها نظیر معتمدان و سران طوایف به عنوان افراد تاثیر گذار در بین شهروندان استان و رسانه ها برای فرهنگ سازی استفاده می کند.

وی اظهار داشت: تصرف اراضی یکی از کلید واژه های اصلی در کاهش توسعه شهری در هر جامعه ای است از این رو مردم و معتمدان یک منطقه می توانند در جهت کاهش این موضوع نقش مهم و موثری داشته باشند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه استعلام قبل از خرید ملک یا زمین شاید اولین کاری باشد که بتوان برای جلوگیری از ضرر و زیان های احتمالی و پدیده زمین خواری انجام داد، از شهروندان خواست به هنگام خرید ملک یا زمین حتماً از مراجع ذی صلاح مانند اداره شهرسازی و ادارات مرتبط استعلام کنند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند.

مقدسی بیان کرد: دولت و اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان مصمم است که نسبت صیانت و اعاده زمین‌های تصرف شده، اقدامات حقوقی و قضایی در محدوده شهر انجام دهد.

وی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان تاکنون چندین هزار متر مربع اراضی تصرف شده را آزاد سازی کرده است، گفت: شهروندان استان در صورتی که با ساخت و ساز غیرمجاز یا تصرف برخورد کردند بلافاصله به شماره ۱۶۵۶ اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت اقدامات بازدارنده انجام شود.