شناسهٔ خبر: 111101 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دبیر کمیسیون ایمنی راه های خراسان شمالی خبر داد:

برگزاری دوره آموزشی اطفای حریق و خاموش کننده های دستی/ الزام تجهیز خودروهای دستگاه های امدادی، راهداری و پلیس راه به کپسول آتش نشانی

اطفای حریق دبیر کمیسیون ایمنی راه های خراسان شمالی از برگزاری دوره آموزشی مبانی مقدماتی اطفای حریق و خاموش کننده های دستی به منظور آشنایی رانندگان خودروهای سنگین و سبک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با نحوه کار با خاموش کننده های دستی در حوادث جاده ای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، جعفر شهامت گفت: طبق آیین نامه ایمنی باید تمامی خودروهای دستگاه های امدادی، راهداری و پلیس راه به وسایل اطفای حریق مجهز باشند و در صورت نیاز از آن ها برای خدمات دهی به مسافران جاده ای استفاده کنند.

وی با بیان این که با رانندگان ناوگان عمومی که کپسول اطفای حریق طبق شرایط مقرر در قوانین نداشته باشند و یا کپسول شارژ نشده یا مشکل داشته باشد، برخورد می شود افزود: باید ناوگان حمل و نقل عمومی به سیستم اطفای حریق مجهز باشند و رانندگان آموزش های لازم را در خصوص اطفای حریق ببینند تا به ظرفیت دستگاه هایی مانند راهداری، اورژانس، هلال احمر و پلیس راه که در طول جاده ها به کاربران جاده ای خدمات دهی می کنند، اضافه شوند.

وی اظهارکرد: آشنایی رانندگان خودروهای سنگین و سبک با مبانی مقدماتی اطفای حریق و خاموش کننده های دستی می تواند جان و مال افراد را در طول جاده ها نجات دهد، بنابراین باید دوره های آموزشی در این خصوص برگزار شود تا رانندگان نحوه کار کردن با کپسول های اطفای حریق را فراگیرند.

در این دوره آموزشی که توسط سازمان آتش نشانی شهرستان بجنورد در محل کارگاه ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی برگزار شد جمعی از کارکنان و رانندگان این اداره کل و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بجنورد حضور داشتند.