شناسهٔ خبر: 111117 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

وزیر راه و شهرسازی امروز به اصفهان آمد / اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان میزبان مقام عالی وزارت

وزیر راه و شهرسازی رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی، رئیس جمهور را در سفر استانی به اصفهان همراهی می‌کنند. ازآغاز عملیات اجرایی و بازدید از چند پروژه راهسازی در این سفرخبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی صبح روز پنج شنبه ۲۶ خردادماه ۱۴۰۱ در راستای تحقق اهداف دولت مردمی سیزدهم و جهت آغاز عملیات اجرایی و بازدید از روند احداث پروژه‌های حوزه‌های مسکن، راه، حمل و نقل و زیربنایی به استان اصفهان می‌آید. 

 علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان در این باره اظهار داشت: طبق برنامه ریزی بعمل آمده، وزیر راه و شهرسازی در این سفر استانی ضمن حضور در آئین آغاز عملیات اجرایی دو هزار و ۸۱۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان از روند اجرایی این طرح در شهر جدید بهارستان بازدید بعمل می‌آورد.  

وی با اشاره به اینکه بازدید از روند اجرایی پروژه محور مبارکه به بروجن از دیگر برنامه‌های سفر است تشریح کرد: این محور یکی از پرحادثه ترین محورهای استان است که در قالب راهسازی و عملیات اجرای بیس تثبیتی و بتن غلطکی اجرا می‌شود. 

 مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه فاز یک پروژه باند دوم مبارکه – مجلسی – بروجن به طول ۷ کیلومتر بوده اذعان داشت: این فاز از پروژه با احتساب دو دستگاه دور برگردان و ورودی و خروجی روستای قلعه سفید با عرض ۱۱ متر همچنین روسازی دو لایه آسفالت به ضخامت ۱۲ سانتی متر، دو لایه اساس به ضخامت ۲۵ سانتی متر و تعداد ۱۰ دستگاه پل آبرو با دهانه‌های مختلف به بهره‌برداری رسیده است.   

 وی بیان داشت: فاز دوم پروژه باند دوم مبارکه – مجلسی – بروجن به طول ۲۹ کیلومتر (با احتساب ۶ دستگاه دوربرگردان و ورودی و خروجی‌های روستای حوض ماهی – معدن فولاد سنگ و قامیشلو) است که با عرض ۱۲ متر و روسازی ۴.۵ سانتی‌متر آسفالت SMA و ۱۹ سانتی‌متر RCCP و ۱۵ سانتی متر اساس تثبیت شده با سیمان ۱۳۰ کیلوگرم طراحی شده است.  

 قاری‌قرآن گفت: تعداد هشت دستگاه پل از فاز دوم این پروژه تا کنون احداث شده است و ۹ کیلومتر از مسیر نیز با ۱۵۰ هزار متر مکعب خاکریزی، زیرسازی آن به پایان رسیده همچنین ۶۰ هزار متر مکعب خاکبرداری انجام شده است.  

وی اذعان داشت: در این سفر استانی طرح قطار سریع السیر تهران اصفهان که از پروژه های ملی می‌باشد مورد بازدید قرار می‌گیرد و با حضور وزیر موانع اجرایی این پروژه تعیین تکلیف و مرتفع می‌شود. 

گفتنی است: پروژه کنار گذر شرق اصفهان با حضور معاونین وزیر بازدید و مسائل و مشکلات این پروژه مورد بررسی قرار می‌گیرد.