شناسهٔ خبر: 111132 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد :

تائید نهایی بیش از ۳۵ هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل

حیدری مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تائید نهایی بیش از ۳۵ هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل اظهار کرد: تاکنون ۹۳۱۶۳ هزار نفر در طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که تاکنون ۳۶۱۷۴ هزار نفر واجد شرایط تشخیص داده شده و ۳۵۶۴۷ هزار نفر نیز به تأیید نهایی رسیدند. دبیر شورای مسکن استان تصریح کرد: از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۴۹ نفر اقدام به تشکیل پرونده با ارائه مدارک کرده افتتاح حساب شده و واریزی مبلغ نیز به تعداد ۵ هزار و ۶۸۶ نفر انجام شده و تاکنون به تعداد ۶۳۹۱ واحد مسکن تعریف شده در سامانه تأمین زمین رایگان برای متقاضیان انجام شده و در شهرستان‌ها آغاز کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ضرورت پرداخت قسط اول را به مبلغ ۴۰ میلیون تومان از سوی متقاضیان جهت شروع عملیات اجرایی یادآور شد و گفت: تأمین این مبلغ اولیه مشکلاتی را در شهرهای مختلف برای متقاضیان به وجود آورده که با انعکاس این مشکلات به وزارتخانه امیدوارم  تدبیری بیندیشند تا امکان پرداخت ۴۰ میلیون تومان از سوی متقاضیان فراهم آید.

وی ساخت این واحدها به غیر از شهر اردبیل در سایر شهرستانها با محوریت بنیاد مسکن خاطرنشان کرد: تا آخر خرداد ماه تأمین زمین در اردبیل نیز آغاز خواهد شد تا شاهد آغاز عملیات احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن باشیم که زمین به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

حیدری اضافه کرد: در سایر شهرها به رغم تأمین زمین و آمادگی بنیاد مسکن ، متقاضیان کمترین پرداختی مبلغ اولیه را داشتند که امیدواریم با دوراندیشی و اقداماتی که مسئولان انجام می‌دهند، بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف و امکان خانه‌دار شدن متقاضیان فراهم آید.

عضو شورای اداری استان بیان کرد: با تاکید استاندار اردبیل قرار شده بهترین زمین در شهرها به ویژه مرکز استان برای متقاضیان نهضت ملی مسکن فراهم آید که سعی خواهیم کرد با عمل به این تاکیدات، از تیرماه عملیات احداث واحدها را برای متقاضیان نهایی شروع کنیم.