شناسهٔ خبر: 111133 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

۵۰ هزار واحد در بافت فرسوده در حال احداث است / پروژه مسکن محله همت‌آباد الگوی موفق بازآفرینی شهری

بازدید وزیر راه و شهرسازی از محله همت آباد اصفهان وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر خود به اصفهان از پروژه مسکن محله همت آباد بازدید کرد و از در حال ساخت بودن حدود ۵۰ هزار واحد در بافت فرسوده خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی پیش از ظهر پنجشنبه در بازدید از پروژه بازآفرینی محله همت آباد شهر اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۵ درصد از طرح نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده دیده شده و اکنون ساخت حدود ۵۰ هزار واحد در بافت فرسوده در دست اجرا است.  

وی افزود: حجم زیادی از زیرساخت‌های کشور در شهرهای مختلف، بافت‌های فرسوده است و به هر حال یکی از وظایف وزارت راه و شهرسازی نیز کمک به تعیین تکلیف این بافت‌ها است.  

 وزیر راه و شهرسازی پروژه بازآفرینی محله همت آباد را الگویی موفق و بسیار خوب دانست و گفت: بر اساس آماری که ارائه شد ۷۵ هکتار زمین این منطقه است و با روش در نظر گرفته شده بیش از ۲ هزار واحد در این جا می‌توان ساخت که کیفیت‌های خاص خود را دارد و لحاظ زیرساختی و ایمنی مناسب است.  

قاسمی اضافه کرد: این روش خوبی است و جلساتی پیرامون توسعه این روش‌ها در اصفهان و تهران خواهیم داشت.  

 علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این بازدید اظهار داشت: پروژه مسکن محله همت آباد اصفهان، طرح نمونه کشوری در بازآفرینی شهری است که برای اجرای آن دفاتر تسهیل‌گری ایجاد شده و با مشارکت ۲۳ مالک که آورده‌شان زمین‌های آنان بوده، امکان ساخت ۷۴ واحد فراهم شده است.  

وی افزود: پروژه همت آباد یکی از مهمترین پروژه‌های بازآفرینی شهر اصفهان بوده و شاه کلید اجرای این پروژه حمایت و اعتماد مردم است.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: طرح در نظر گرفته شده برای بازآفرینی محله همت‌آباد، طرح تسهیلگری یا بعبارتی تسهیل امور از محل خودش بدون صرف هزینه است.  

 وی ادامه داد: در این طرح عرصه تحت اختیار ساکنین این منطقه که از محلات مصوب بافت فرسوده محسوب می‌شود بصورت گروهی تجمیع شده و به بلوک‌های ۴ تا ۵ طبقه تبدیل می‌گردد. و اراضی باقیمانده جهت فراهم نمودن خدمات شهری بکار می‌روند.  

قاری قرآن بیان داشت: براین اساس افراد ساکن در این مناطق از آپارتمان‌هایی نوساز با ارزشی فزون تر از منازل قبلی برخوردار می‌شوند و بدون پرداخت هزینه، خدمات شهری در نزدیکی منزلشان فراهم می‌شود.