شناسهٔ خبر: 111141 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

توسعه باند دوم راه های شریانی استان اردبیل در دستور کار

حیدری راه و شهرسازی اردبیل مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در حال حاضر توسعه باند دوم راه های شریانی استان اردبیل در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان اردبیل)، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهارکرد: در حوزه راهسازی مهمترین پروژه‌های راه و شهرسازی استان ، احداث باند دوم بزرگراه اردبیل به سرچم به طول ۱۷۸ کیلومتر، اردبیل به مشگین‌شهر به طول ۹۵ کیلومتر، سه راهی مشگین به پارس‌آباد به طول ۱۵۰ کیلومتر و سه راهی صحرا به گرمی به طول ۷۵ کیلومتر در حال انجام است.

وی هزینه احداث هرکیلومتر بزرگراه در مناطق دشت را ۲۰ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود : احداث بزرگراه گرمی به بیله سوار بطول ۴۵ کیلومتر ، احداث تونل دوم حیران به طول ۷۰۰ متر و احداث راه اصلی تونل کلور – درام به طول ۴۲ کیلومتر در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تهیه و به روز رسانی طرح‌های توسعه و عمران استان اعم از طرح‌های جامع و تفصیلی در استان هدف‌گذاری شده است.

حیدری افزود: در حوزه مسکن و ساختمان برنامه‌ریزی و ساماندهی برای شروع عملیات اجرایی پروژه‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های استان بر اساس ثبت‌نام تقاضا محور در حال انجام است.

وی اجرای بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن و تأمین کل زمین مورد نیاز استان را با هدف احداث واحدهای مسکونی در شهرهای مختلف یادآور شد و خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری شامل ۳۰ پروژه در شهرهای مختلف استان با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان و همچنین انجام بازدیدها و نظارت‌های منظم دوره‌ای ماده ۳۵ به انجام رسیده است.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در حوزه شهرسازی تهیه طرح تفصیلی اردبیل، طرح ناحیه مشگین‌شهر، طرح جامع شهرهای بیله‌سوار، گرمی، اصلاندوز و طرح تفصیلی خلخال از طرح‌های در دست اجراست.