شناسهٔ خبر: 111198 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار کرمانشاه:

تمام ظرفیت‌ها برای تسهیل تردد زائران عتبات عالیات از مرز خسروی به کارگیری می‌شود

امیری مقدم استاندار کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: تمام ظرفیت‌ها و امکانات استان کرمانشاه در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم و تسهیل در امر تردد زائران عتبات عالیات و اربعین حسینی(ع) از مرز خسروی به کارگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) بهمن امیری‌مقدم روز جمعه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۱ با سفر به نقطه صفر مرز خسروی در قصرشیرین و حضور در جلسه ستاد اربعین حسینی(ع) استان کرمانشاه در محل پایانه مرزی خسروی، افزود: با توجه به فرصت اندک باید با تمام توان در راستای رفع نواقص و ایجاد زیرساخت های لازم در مرز تلاش کنیم و در این راه اهتمام و جدیت بیشتری داشته باشیم.

وی اظهار داشت: باید تمام توان خود را برای ایجاد زیرساخت ها در مرز به کار بگیریم و هرقدر ما تلاش بیشتری داشته باشیم زائران بیشتری ترغیب می شوند که از این مرز تردد کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: در راستای ایجاد زیرساخت ها، هر پیمانکاری تعلل کرد باید با او برخورد شود چون نباید فرهنگ میزبانی کرمانشاه دچار خدشه شود.

وی ادامه داد: در اربعین حسینی(ع) سال ۹۸ تعداد ۱۵۰ هزار نفر از مرز خسروی عازم عراق شدند که با توجه به زیرساخت های بسیار خوب. این تعداد زائر برای این مرز کم است.

امیری مقدم اضافه کرد: رایزنی‌های لازم با استاندار دیاله و مقامات عراقی انجام خواهد شد تا بهترین خدمات را به زائران امام حسین(ع) ارائه دهیم.

وی گفت: برای هماهنگی لازم و ایجاد زیرساخت ها در جلسات ستاد اربعین؛ ۲۸ مصوبه داشتیم که ۸۶ درصد آن محقق شده است ولی اقداماتی همچون تعریض قطعات ۹ و ۱۰ بزرگراه کربلا و مرمت آن ها، گازرسانی به پایانه مرزی خسروی که تاکنون لحاظ نشده، و همچنین استقرار استان‌های معین، که تا بحال فقط استان همدان مستقر شده، استان گیلان هم اعلام آمادگی کرده و استان کردستان هم نیز مقرر شده که ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی بنا کند.

وی اظهار داشت: برای استفاده از ظرفیت استان‌های زیارتی قم، مشهد و شیراز نیز مکاتباتی انجام شده و تعریض جاده پاتاق نیز باید انجام شود که در این رابطه هم مکاتباتی با ارتش و راهداری و حمل و نقل جاده ای صورت پذیرفته است.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: بعد از این جلسه مدیران کل، یک تیم عملیاتی در شهرستان مستقر کنند که بر روند کار آن ها نظارت خواهیم کرد و دستگاه های مربوط با استان های معین اجازه خروج ماشین آلات را ندهند.

وی گفت: هر مسئولی در هر جایگاهی؛ چه نظامی و چه اداری که مشکل مربوط به زیرساخت‌ها را داریم باید برطرف کند و همکاری لازم را انجام دهد چون ما در راه خدمت رسانی به زوار امام حسین(ع) هستیم.

امیری مقدم همچنین خواستار رفع مشکلات و گیرهای ترافیکی کمربندی مرز خسروی و همکاری لازم در این راستا توسط دستگاه های مربوطه شامل میراث فرهنگی، ارتش و راه و شهرسازی شد.

استاندار کرمانشاه گفت: مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام اعلام کردند یک بیمارستان سیار ۱۰۰ تخت خوابی در اختیار استان قرار می دهند که دانشگاه علوم پزشکی نیز استقرار آن را پیگیری می کند.

انتهای پیام/