شناسهٔ خبر: 111201 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان تاکید شد؛

لزوم استفاده از شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی در راستای توسعه حمل و نقل و مسکن

شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اصفهان جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اصفهان با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد در این جلسه به بهره گیری از توانمندی های کشور در حوزه‌های حمل و نقل و مسکن تاکید شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اصفهان با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، معاونین وزیر و مدیران کل دستگاه های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد.  

این جلسه در محل سالن اجتماعات اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد و در ابتدا علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل، آخرین وضعیت پروژه های در دست اجرا و اولویت دار سطح استان را تشریح کرد.  

 وزیر راه و شهرسازی پس از استماع گزارشات ارائه شده از سوی مدیران کل دستگاه های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی استان اصفهان، اظهار کرد: این استان از جمله استان های بزرگ کشور بوده و به لحاظ برخی ویژگی‌ها در صدر قرار دارد لذا نیازمند توجه ویژه است.  

وی افزود: حوزه راه‌های ارتباطی و به طور کلی مبحث حمل و نقل استان اصفهان موضوع ویژه ای است و نیاز به نگاه جدی دارد.  

قاسمی ضمن تقدیر از تلاش‌های بعمل آمده در حوزه های مختلف و زیر مجموعه راه و شهرسازی در استان اصفهان اذعان داشت: کشور دارای توانمندی‌های بسیاری است که با استفاده از آن و همچنین استفاده از بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان می توان کارهای ناشدنی را به انجام برسانیم.  

وی در خصوص بخش‌های حمل و نقل و مسکن که از جمله موضوعات اصلی وزارت راه و شهرسازی است گفت: با اهتمام ویژه در حوزه وزارت راه و شهرسازی می توانیم ایران را به یک کارگاه عظیم از مجموعه حمل و نقل و مجموعه مسکن تبدیل کنیم.  

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به روش به کار رفته در بازآفرینی محله همت‌آباد اصفهان اذعان داشت: پروژه مسکن محله همت‌آباد الگو و نمونه خوبی است که می‌تواند برای کشور نیز مفید باشد.  

  رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر خود به استان اصفهان، از پروژه‌های مسکن محله همت‌آباد، قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران، طرح نهضت ملی مسکن شاهین شهر بازدید بعمل آورد، عملیات اجرایی سه هزار و ۸۱۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان با حضور وی آغاز و دو باب منزل به دو خانواده صاحب فرزندان چهارقلو اهدا شد همچنین در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی ضمن جمع بندی مباحث سفر، دستورات لازم را در راستای رفع موانع اجرایی صادر کرد.