شناسهٔ خبر: 111218 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری خبر داد:

شرایط راه‌های روستایی هفت استان کشور بهبود می‌یابد

سفر مقبلی به جنوب سیستان و بلوچستان معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: این سازمان با رویکرد ویژه در تخصیص اعتبارات به دنبال بهبود راه های روستایی هفت استان از جمله استان سیستان و بلوچستان تا رسیدن به حد استاندارد کشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بازدید از راه های فرعی جنوب استان سیستان و بلوچستان (ایرانشهر)، با اشاره به این که این سازمان در سال ۹۸ -۹۷ وضعیت راه های روستایی کشور را بررسی کرد، اظهار داشت: بر اساس این ارزیابی، هفت استان از جمله سیستان و بلوچستان در سطح بسیار پایینی از میانگین کشوری قرار داشتند. 
وی خاطرنشان کرد:وجود راه‌ها و جاده‌های امن و مناسب یکی از مهمترین زیرساخت‌های توسعه یک منطقه محسوب می شود و این امر در مناطق روستایی به دلیل این که این راه‌ها حلقه اتصال روستاییان با شهرها برای عرضه محصولات دامی و کشاورزی است، ضرورت بیشتری دارد.
 مقبلی افزود: در این راستا در سال گذشته، اعتبارات ویژه ای از محل جدول ده یک مصوب مجلس شورای اسلامی و محرومیت زدایی به راه های روستایی استان های مذکور اختصاص یافت.
وی تصریح کرد: در سال گذشته مبلغ خوبی از محل اعتبارات ملی به این استان تخصیص یافت، به طوری که از ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب مجلس شورای اسلامی، ۷۷۰ میلیارد آن به این استان اختصاص یافت. 
معاون فنی و راه های روستایی سازمان با بیان اولویت استان سیستان و بلوچستان و به ویژه مناطق جنوبی آن در زمینه ساخت و بهسازی راه های روستایی گفت: جنوب این استان با توجه به فعالیت بندر چابهار، نقش بسیار موثری در ترانزیت و اقتصاد ملی دارد.
وی ادامه داد: یکی از اولویت های این سازمان در این استان به ویژه مناطق جنوبی آن به منظور کاهش تصادفات و برخورداری شهروندان از راه مناسب و مطلوب، روکش آسفالت و هوشمندسازی محورهای فرعی است، همچنین توجه ویژه ای به ابنیه فنی راه های این استان شده است. 
معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان اظهار داشت: تمام تلاش سازمان، بهبود و ارتقای راه های فرعی این استان به اصلی و ایجاد شرایط مناسب در راه های روستایی و ساخت ابنیه فنی است تا مسیر این استان برای دستیابی به توسعه پایدار هموار شود.