شناسهٔ خبر: 111252 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

درحاشیه بازدید از باند دوم بزرگراه جیرفت- فاریاب انجام شد :

آغاز عملیات اجرایی آسفالت قطعه اول بزرگراه جیرفت – فاریاب – زیارتعلی

فاریاب جنوب کرمان مدیرکل راه وشهرسازی جنوب کرمان درحاشیه بازدید از باند دوم بزرگراه جیرفت- فاریاب –زیارتعلی به همراه فرماندار فاریاب از آغاز عملیات اجرای آسفالت قطعه اول بزرگراه جیرفت –فاریاب –زیارتعلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری راه وشهرسازی (جنوب کرمان )محمدساردویی مدیرکل راه وشهرسازی جنوب کرمان درحاشیه بازدید از بزرگراه جیرفت فاریاب و همچنین سایت اداری شهرستان فاریاب به همراه فرماندار این شهر بیان کرد: احداث باند دوم محور جیرفت – فاریاب – زیارتعلی از پیشرفت قابل ملاحظه ای برخورداربوده و تاکنون ۱۴کیلومتر آن در مسیر بخش اسماعیلیه به سمت فاریاب در حال انجام و عملیات اجرایی آسفالت قطعه اول بزرگراه آن نیز آغاز شده است.

وی درتشریح این محور اظهار داشت این محور با طول کلی ۱۴۷ کیلومتر در استانهای کرمان و هرمزگان واقع شده که ١۰۲ کیلومتر از آن درحوزه جنوب استان کرمان و ۴۵ کیلومتر آن در استان هرمزگان واقع شده است. این محور ارتباط شهرستانهای جیرفت  و فاریاب  و زیارتعلی را برقرار می کند.

وی افزود : عملیات اجرایی احداث ۱۴کیلومتر از باند دوم این محور در سال ۹۹ آغاز در دست اجرا می باشد لیکن برای تکمیل واحداث باند دوم کل محور اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است واحداث بانددوم بزرگراه جیرفت- فاریاب می تواند ضامن ارتقاء ایمنی مردم در حاشیه این مسیر باشد.

ساردویی مدیرکل راه وشهرسازی جنوب کرمان  همچنین در خصوص مجتمع اداری شهرستان فاریاب گفت: مجتمع اداری فاریاب با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد تا کنون اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال را به خود اختصاص دارده است و برای اتمام آن ۱۲۰ میلیارد ریال نیاز است که در صورت تخصیص به اتمام خواهد رسید.

وی درپایان اشاره کرد: حصار این مجموعه به طول ۴۳۰ متر درحال انجام است که تا کنون ۱۵میلیاردریال هزینه شده است و مابقی در حال انجام است.