شناسهٔ خبر: 111297 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد؛

۳۱ دوربین ثبت تخلفات جاده ای در محورهای مواصلاتی کرمانشاه

فریبرزکرمی - مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: ۳۱ دوربین هوشمند ثبت تخلفات جاده ای با قابلیت تشخیص انواع تخلفات رانندگان در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) فریبرز کرمی گفت: در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه ۳۱ دستگاه دوربین ثبت تخلفات جاده ای نصب شده و سامانه‌های ثبت تخلفات جاده‌ای قابلیت تشخیص انواع تخلفات را دارد.

وی افزود: این تعداد دوربین قابلیت ثبت تخلفاتی از جمله سرعت لحظه ای غیر مجاز در محل نصب سامانه، سرعت غیرمجاز متوسط در طول مسیرها بین ۲ سامانه، تخلف عدم تردد از بین خطوط و عدم رعایت فاصله طولی با برخودروی جلویی را دارند.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه با بیان اینکه خطای انسانی سهم بزرگی در وقوع تصادفات جاده‌ای دارد، گفت: بیشترین عامل تلفات جاده ای به دلیل سرعت غیرمجاز است که کاربران جاده ای با عدم رعایت سرعت مجاز و فاصله غیرمجاز باعث به وقوع پیوستن تصادفات جاده ای می‌ شوند.  

کرمی همچنین اظهار داشت: تمام محورهای اصلی و شریانی کرمانشاه به سامانه های ثبت تخلفات تردد با قابلیت پلاک خوانی مجهز شده و امید آن می رود این عوامل بازدارنده‌ موجب کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در سطح محورهای استان باشیم.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در پایان، از رانندگان و کاربران جاده‌ای خواست تا با رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی، پرهیز از هرگونه سرعت، سبقت غیرمجاز و تخلفات حادثه ساز اجتناب کنند.  

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

انتهای پیام/