شناسهٔ خبر: 11130 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته دولت صورت گرفت؛

بازدید سیدعلایی از ادارات راه وشهرسازی استان گیلان

سفر به گیلان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه وشهرسازی در سفری به استان گیلان از ادارات راه وشهرسازی این استان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره کل راه وشهرسازی گیلان ،سید سعید سید علایی معاون توسعه مدیریت ومنابع وزارت راه وشهرسازی در راس هیاتی به گیلان رفت و از نزدیک درباره مشکلات و موضوعات کارمندان با آنان صحبت کرد.

وی ضمن بازدید از ادارات مختلف راه وشهرسازی به بررسی  مشکلات ومسائل آنان پرداخت و راهکارهایی برای رفع موانع بیان کرد و در ادامه در جلسه شورای حمل ونقل استان حضور یافت.

سید سعید سید علایی در جلسه شورای حمل و نقل استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب ،شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، رمز پایداری دولت را وجود نیروهای خدمتگزار برشمرد و افزود: وزارت راه و شهرسازی یکی از نهادهای بزرگ دولت محسوب است  که به دلیل گستردگی فعالیت هایش، زمینه توفیق خدمت رسانی بیشتربه مردم وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه وشهرسازی دیدار چهره به چهره با مردم و حل مشکلات آنان را یکی از بهترین ساعات خدمت رسانی خود عنوان کرد و افزود: همه تصمیم گیری ها براساس  نظرات جمع آوری شده از بازدید های استانی است که پس از بررسی در وزارت متبوع مصوب و اجرایی می شود، و سختی کار راهداران و بند۵ و ۱۰ ماده ۶۸ را می توان از نمونه های بارز آن عنوان کرد.

سیدسعیدسید علایی در ادامه سخنانش به اصلاح نظام اداری در کشور اشاره کرد و گفت: نقشه راه اصلاح نظام اداری کشور در قالب ۸ برنامه تصویب وابلاغ شده است که ریاست محترم وزارت راه وشهرسازی در حال پیگیری است.

وی مهندسی نقش و ساختار دولت را اولین برنامه نقشه اصلاح نظام اداری عنوان کرد و افزود: برای اجرای این برنامه کارگروهی در ستاد تشکیل شده که تاکنون ۲۰ جلسه از آن برگزار شده وانتظار می رود در ۲ الی ۳ ماه آینده نهایی و ابلاغ گردد و عملیاتی شدن آن می تواند نقش مهمی در چابک سازی ،متناسب سازی و منطقی ساختن تشکیلات نظام اداری ایفا کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه وشهرسازی درادامه، توسعه دولت الکترونیک وهوشمند سازی اداری را از دیگر محورهای اصلاح نظام اداری برشمرد وخاطر نشان کرد:در این زمینه در برخی از مجموعه های وزارت متبوع فعالیتهایی صورت گرفته که نیاز بهبررسی بیشتر  دارد که  امیدواریم با همت بیشتر بتوانیم قانون جامع نظام اداری کشور در زمینه دولت الکترونیک به رتبه ۷۰ ارتقاء دهیم .

وي از مباحث آموزشي کارکنان با عنوان سرمايه‌گذاري ياد کرد و افزود: بحث آموزش ماهیت هزينه ای ندارد، بلکه سرمايه‌گذاري برای ارتقاء دانش همکاران به منظور خدمت‌رساني بهتر می باشد و در افزايش انگيزه در کارکنان نقش قابل‌توجهي ايفا مي‌کند که بجد در وزارت متبوع در جهت تحقق آن تلاش می نماییم.

مدیریت سرمایه نیروی انسانی از دیگر محورهای مورد بحث این جلسه بود که براساس آن جذب نیروی انسانی متناسب با نیازها،تعالی سرمایه انسانی واستفاده بهره ور از آنها در راستای تحقق اهداف توسعه کشور صورت می گیرد که در این زمینه نیز به تفکیک استانها مجوزهای جذب نیرو اخذ در حال اخذ می باشد.

توسعه فرهنگ سازمانی،صیانت از حقوق مردم وسلامت اداری ونظارت وارزیابی از دیگر محورهای طرح شده در این جلسه بود./

نظر شما