شناسهٔ خبر: 111344 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

خیزش گردوخاک در جنوب‌غرب و نوار شرق کشور/افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام خیزش گردوخاک در جنوب‌غرب و نوار شرقی کشور از افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۳۰ خرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی دو روز آینده در استان‌های مازندران، شرق تهران، ارتفاعات سمنان و گلستان، رگبار پراکنده باران و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است که در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک است.

به گفته گودرزی، چهارشنبه و پنجشنبه برای شمال آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، و روز پنجشنبه در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان برای بعدازظهر و اوایل شب، رگبار موقتی و وزش باد و گردوخاک رخ می‌دهد.

وی با اعلام اینکه جمعه در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است از وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک در نوار شرقی و جنوب‌غرب طی دو روز آینده خبر داد.  

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: از چهارشنبه تا جمعه در نیمه غربی و مرکز کشور، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است. همچنین از چهارشنبه شرایط برای تشکیل توده گردوخاک در شرق کشور سوریه و شمال عراق فراهم است و پیش بینی می‌شود تا توده گردوغبار در نوار غربی سبب کاهش کیفیت هوا شود.  

گودرزی از افزایش دما برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل خبر داد و اعلام کرد: تهران برای امروز آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد دارد. برای شهرهای جنوبی استان باد و گردوخاک پیش‌بینی شده است و بیشینه دمای تهران امروز به ۳۶ درجه بالای صفر می‌رسد.