شناسهٔ خبر: 111357 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:

بیش از ۲۳ هزار نفر از متقاضیان نوسازی بافت فرسوده به بانک مسکن معرفی شدند/تسریع در روند انعقاد قرارداد تسهیلات ویژه نوسازی بافت فرسوده

محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه بیش از ۲۳ هزار واحدهای مسکونی در حال نوسازی بافت فرسوده در قالب ۵ هزار و ۵۷۷ پروژه برای دریافت تسهیلات ویژه نوسازی به بانک مسکن معرفی شدند بر تسریع در روند ارایه تسهیلات به متقاضیان معرفی شده تاکید کرد.

محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص شناسایی و معرفی واحدهای نیازمند نوسازی بافت فرسوده در دولت سیزدهم اعلام کرد: در دولت سیزدهم از محل منابعی که در اختیار بانک مسکن برای نوسازی بافت فرسوده قرار داده شده و در قالب خط اعتباری ویژه نوسازی بافت فرسوده ۵ هزار و ۵۷۷ پروژه به تعداد ۲۳ هزار و ۴۲۹ واحد به بانک مسکن به عنوان بانک عامل ارایه دهنده تسهیلات ویژه نوسازی معرفی شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر اینکه معرفی ۲۳ هزار واحد معرفی شده به بانک مسکن جدای از تسهیلات نهضت ملی مسکن است، اعلام کرد: طبق گزارش بانک مسکن از بیش از ۲۳ هزار واحد معرفی شده برای انعقاد قرارداد و دریافت تسهیلات ویژه نوسازی بانک مسکن تاکنون با ۳ هزار و ۵۲۸ واحد قرارداد برای جذب تسهیلات را منعقد کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد تا با تلاش‌های شعب بانک مسکن در کشور که همواره در کنار وزارت راه و شهرسازی بار تامین مالی بخش عمده‌ای از اجرای طرح های بخش مسکن را عهده دار بوده اند در اینکار تسریع شود و باقیمانده واحدهای معرفی شده و نیازمند نوسازی بتوانند انعقاد قرارداد کرده و تسهیلات ویژه نوسازی را  دریافت کنند.

گفتنی است، تسهیلات ویژه نوسازی شامل ۶۰۰ میلیون تومان در چهار کلانشهر تهران، قم، مشهد و شیراز در محدوده بافت‌های فرسوده پیرامون حرم‌های مطهر و در سایر محدوده در تهران ۴۵۰ میلیون تومان و در سایر کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان با نرخ سود حدود ۱۱ درصد و سایر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود حدود ۱۰ درصد است که در تمام این موارد ۱۵۰ میلیون تومان از مبلغ وام با نرخ سود صفر درصد پرداخت می‌شود. همچنین متقاضیان نوسازی بافت فرسوده می‌توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن با مدت زمان بازپرداخت ۲۰ ساله با سود تسهیلات ۱۸ درصد استفاده کنند.