شناسهٔ خبر: 111361 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای تکمیل چهارخطه محور پارس آباد سربند انجام گرفت :

بهسازی و تثبیت روسازی با سیمان در محدوده داخل شهراسلام آباد مغان

حیدری راه و شهرسازی اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: عملیات بهسازی داخل شهر اسلام آباد از توابع شهرستان پارس آباد در راستای تکمیل چهارخطه محور پارس آباد سربند انجام گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهارکرد: در راستای تکمیل چهارخطه محور پارس آباد سربند عملیات بهسازی داخل شهر اسلام آباد از توابع شهرستان پارس آباد به طول ۳.۴۰۰ کیلومتر در باندهای رفت و برگشت انجام گرفت.

وی گفت: با توجه به حجم ترافیک عبوری و مستحدثات موجود در محدوده داخل شهر، اجرای بهسازی با مصالح روسازی معمول علاوه بر مشکلات اجرایی منجر به خرابی های زودرس و همچنین شکست آسفالت در ترافیک های نیمه سنگین تا سنگین می شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل  ادامه داد : در جهت افزایش ظرفیت باربری محور و لزوم تسریع در اتمام این پروژه ، از روش نوین تثبیت با سیمان در بهسازی و احداث این محور استفاده شده است.

حیدری به مزایای مهم اجرای تثبیت با سیمان که از روش های نوین روسازی می باشد اشاره کرد و افزود: کاهش تخریب محیط ‌زیست ،‌ افزایش عمر و ارتقاء کیفیت سواره‌ رو و همچنین‌ کاهش هزینه‌ها نسبت به زمان بهره برداری و تسریع در زمان اجرا از مزایای مهم اجرای تثبیت با سیمان است.

وی گفت: بر اساس طراحی انجام شده در این پروژه،  ضخامت لایه روسازی تثبیت شده با سیمان ۳۰ سانتی متر و دو لایه روکش آسفالت به ضخامت مجموعاً ۱۱ سانتیمتر با هزینه تمام شده ۲۹۰ میلیارد ریال تکمیل و زیر ترافیک قرار گرفته است.