شناسهٔ خبر: 111381 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

حمل و نقل مستمر کالاهای اساسی از مبدأ بندر شهید رجایی استان هرمزگان

حمل و نقل مستمر کالاهای اساسی از مبدأ بندر شهید رجایی استان هرمزگان هرمزگان یکی از مبادی اصلی ورود و ترانزیت کالا از کشور تلقی می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان : این استان ، با توجه به واقع شدن در مسیر اصلی کریدر حمل و نقلی شمال-جنوب و وجود بنادر شهید رجایی و شهید باهنر و همچنین وجود مناطق تجاری ،صنعتی و کشاورزی و تولید محصولات خارج از فصل ، یکی از مبادی اصلی ورود و ترانزیت کالا از کشور به شمار می رود.

لذا با توجه به گستردگی شبکه راهها عمده فرآیند حمل کالا بواسطه حمل و نقل جاده ای انجام می پذیرد. شرفی با تاکید بر اهمیت بندر شهید رجایی خاطر نشان کرد در حال حاضریک فروند کشتی گندم ویک فروند کشتی ذرت درحال تخلیه ودوفروند کشتی گندم در لنگر گاه این بندر در انتظار می باشند که پس از انجام فرآیند تشریفات گمرکی پهلو دهی و فرآیند تخلیه و بارگیری و حمل آن انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد با هماهنگی های به عمل آمده و برنامه ریزی های انجام شده ، بخش عمده ای از گندم به صورت یکسره از این کشتی ها تخلیه و پس از بارگیری از طریق ناوگان حمل و نقل جاده ای به اقصی نقاط کشور حمل خواهد شد.