شناسهٔ خبر: 111398 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی؛

۱۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است

شورای مسکن خراسان شمالی 1 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از احداث بیش از ۱۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

به گزارش اداره پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی) ، سومین جلسه شورای مسکن  به ریاست  حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی و دیگر اعضای جلسه در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد.

 قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در این جلسه گفت: ۱۵ هزار و ۱۷۴ واحد نهضت ملی مسکن در قالب پروژه های مختلف با درصد پیشرفت فیزیکی ۸ درصد تا ۵۵ درصد در استان در حال احداث هستند.

وی به تعداد ثبت نام کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و افزود: تاکنون ۵۸ هزار و ۵۷۵ متقاضی در این طرح در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۳ هزار و هفتاد متقاضی تایید نهایی و ۵ هزار و ۵۹۹ متقاضی واریز وجه کردند.

قاسمی افزود: زمین برای ساخت ۴۱ هزار و ۷۰۴ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف استان تامین شده است و به این لحاظ از مناطق پیشرو در کشور هستیم.

وی تصریح کرد: اکنون بیش از ۵۵۳ هکتار زمین ملی و نیز توافقی برای ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن در شهرهای استان تامین شده است.  

قاسمی اظهار داشت: براساس ارزیابی انجام شده، خراسان شمالی از استان های برتر کشور در موضوع تعیین تکلیف متقاضیان اجرای طرح نهضت ملی مسکن است و توانسته ۹۶ درصد از متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان را تعیین تکلیف کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تاکنون تخصیص پروژه مسکن به سه هزار و ۷۴۵ نفر انجام شده است.