شناسهٔ خبر: 111411 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران خبر داد؛

بررسی وضعیت مسکن ایثارگران در پنجمین جلسه شورای مشاوران امور ایثارگران شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی

جلسه مشاوران ایثارگری مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران از بررسی وضعیت مسکن ایثارگران در پنجمین جلسه شورای مشاوران امور ایثارگران شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید کیانپور، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ضمن خیرمقدم به مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران و دیگر اعضاء گفت: به فضل الهی از زمان حضور دکتر مردانیان به عنوان متولی امور ایثارگران وزارتخانه، شاهد اثربخشی و تحولات خوب و اثر بخش در تمام عرصه‌ها بودیم.

وی با بیان اینکه در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تعدادی از جانبازان و ایثارگران گرانقدر مشغول به خدمت هستند، عنوان کرد: این شرکت تکالیف قانونی خود را در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران با افتخار به اجرا درآورده و هر کجا که این عزیزان مشغول به کار بودند، منشاء ثمرات خیری برای نظام بود.

 به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک، مدیرعامل این شرکت افزود: مجموعه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آمادگی دارد و وظیفه خود می‌داند دین خود را به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران ادا کند.

فعالیت ۱۱ هزار ایثارگر در مجموعه وزارت راه و شهرسازی

حمید مردانیان، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران با تشکر از میزبانی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: خداوند توفیق داده که در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در خدمت جامعه جانبازان و ایثارگران شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی باشیم و جلسه دیگری از سلسله جلسات شورای ارشد مشاوران مجموعه وزارت راه و شهرسازی را که به صورت ماهانه برگزار می‌شود، داشته باشیم و به بررسی مطالباتی که جامعه مخاطب ما دارد، بپردازیم.

وی افزود: این شورا دارای کارگروه‌های مختلفی شامل کارگروه‌ اشتغال، مسکن، رفاهی، حقوقی و بازرسی است که مطالبات و انتظارات به حق جامعه ایثارگری به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در مجموعه وزارت راه و شهرسازی حدود ۱۱ هزار ایثارگر مشغول به خدمت هستند، عنوان کرد: موضوعات مختلفی در این جلسات به بحث و بررسی گذاشته می‌شود که با یک پیگیری منظم به دنبال رسیدن به نتیجه مطلوب هستیم و در مورد نتایج آن اطلاع رسانی انجام می‌شود تا جامعه ایثارگری از اهم اقدامات این شورا مطلع شوند.

مردانیان ادامه داد: یکی از وظایف این شورا رسیدگی به وضعیت اشتغال این عزیزان است که طبق بند "د" تبصره ۲۰ قانون ۱۴۰۰ و بند "د" ماده ۴۴ قانون پنجم توسعه باید به وضعیت استخدامی این عزیزان رسیدگی می‌شد که خوشبختانه با گزارش عملکردی که از دستگاه‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی دریافت کرده‌ایم به این قانون عمل شده است.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز به وضعیت مسکن ایثارگران رسیدگی شد، اظهار کرد: حاضران و مسئولان کارگروه‌‎های مختلف نقطه نظرات خود را اعلام کردند تا گزارشی از وضعیت مسکن ایثارگران تهیه و تصمیمات مقتضی گرفته شود.

مردانیان همچنین از تشکیل کارگروه فرهنگی خبر داد و گفت: این کارگروه یک مدل تلفیق جدید پیوست دار را دنبال می‌کند تا در جلسات با بهره‌گیری از متخصصان این فن بهتر بتوانیم خدمات شایسته‌ای را به ایثارگران عزیز ارائه کنیم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران با اشاره به توانمندی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارتقاء کیفی پروژه‌‎های عمرانی گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک جایگاه و نقش حساس و مهمی را در ارتقاء کیفیت و افزایش طول عمر مفید پروژه‌های عمرانی در کشور دارد.

مردانیان با اشاره به اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در حال حاضر باید به صورت حاکمیتی اداره شود، گفت: به موازات شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک سایر شرکت‌های خصوصی در این عرصه در حال فعالیت هستند که خدمات آزمایشگاهی ارائه می‌‎دهند، لکن با توجه به حوادثی مثل متروپل و .... که در کشور رخ داده است،‌ ضروت دارد شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به عنوان یک شرکت حاکمیتی، نقش نظارتی، ارزیابی و بازرسی‌ جامع داشته باشد و با بازرسی مقطعی و منطقه‌ای به بررسی میزان تکلیف و تعهدات سایر شرکت‌های خصوصی بپردازد.

 به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک، در ادامه جلسه گزارش مسئولان کارگروه‌ها قرائت و در خصوص آیین‌نامه مربوطه بحث و تبادل نظر صورت گرفت و در مورد برگزاری همایش در شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه تصمیماتی اتخاذ شد.