شناسهٔ خبر: 11142 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تحقق یک مطالبه ۲۰ ساله در استان همزمان با هفته دولت؛

احداث ۱۱کیلومتر از محور قم - جعفریه در قم

جاده های کرمانشاه مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: امیدواریم بتوانیم در ایام پیش رو و به‌ویژه برنامه‌ریزی استانی برای برنامه ششم توسعه، جایگاه بهتری را در زمینه تخصیص و جذب اعتبارات ملی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان قم، محسن بهشتی در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پروژه‌های راه و شهرسازی در قم گفت : در حوزه راه نوسازی و آسفالت جاده قدیم - تهران از اقداماتی بود که در یک سال گذشته انجام شده است.

وی با اشاره به دو بانده شدن محور جاده قدیم قم - تهران ادامه داد: در نظر داریم این مسیر که بار ترافیکی سنگینی برای حمل بار دارد ایمنی بیشتری داشته و به وضعیت بهتری برسد. امسال ۱۴ کیلومتر از این محور دو بانده شد و زیر بار ترافیک رفت.امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم به تعهدات خود عمل کرده و سال ۹۶ شاهد دو بانده شدن کامل این محور باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ابراز کرد: کاهش فاصله زمانی افزایش ایمنی و اصلاح پیچ‌های این مسیر از جمله رهاوردهای اجرای این پروژه‌ها است.

احداث ۱۱ کیلومتر محور قم-جعفریه

وی از مسیر قم -جعفریه به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های راه و شهرسازی در قم نام برد و افزود: این محور که یک مطالبه ۲۰ ساله در استان بود امسال حدود ۱۱ کیلومتر زیر بار ترافیک رفت.

بهشتی با اشاره به اینکه محور جعفریه یک راه بین قم و بخش مجاور نیست بلکه چندین استان از این محور استفاده می‌کنند، گفت: این محور جاده مهمی است و دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم که این محور به آزادراه ارتقا پیدا کند تا کریدورهای آزادراهی شمال غرب کشور از طریق این آزادراه به قم منتقل شده و از قم - گرمسار به سوی خراسان رضوی و شرق کشور بروند.

وی اضافه کرد: این سیاست در چندین استان دارد پیگیری می‌شود و قطعه قطعه در حال اجرا است تا حمل و نقل کالا و مسافر روان‌تر شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: بخش دوم قطعه اول قم نیزار با اعتبار ۸ میلیارد ریال انجام شده و عمده کاری که باقی مانده احداث یک پل است که برنامه‌ریزی کردیم تا پایان مهرماه انجام شده و تعهد امسال ما تکمیل شود تا این محور دو بانده شود.

وی افزود: قرار است در محور قم به سلفچگان فقط خودروهای سبک و قم به نیزار فقط خودروهای سنگین تردد کنند تا تلفات کاهش پیدا کرده و فاصله زمانی نیز کم شود./

نظر شما