شناسهٔ خبر: 111434 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احیا بافت های فرسوده شهری و نوسازی و تامین مسکن با استفاده از ظرفیت های سازمان تبلیغات در تبیین و فرهنگ سازی

جلسه با مدیرکل سازمان تبلیفات یزد.JPG در نشست صبح امروز مدیرکل، معاونین و روسای شهرستانی سازمان تبلیغات اسلامی استان بامدیرکل راه و شهرسازی یزد، موضوعات و درخواست های آن سازمان مورد رسیدگی قرار گرفت .

به گزارش پایگاه خبر وزارت راه و شهرسازی(یزد)، در ابتدای جلسه حجت الاسلام نجیمی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ضمن عرض تبریک انتصاب، از مدیرکل راه و شهرسازی بخاطر برگزاری این نشست قدردانی و در ادامه افزود،سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به رسالتی مهمی که بعهده دارد، باید در نشر فرهنگ دینی و اعزام مبلغین مذهبی به شهرها و روستاهای مختلف از تمام طلاب و روحانیون استان برای انجام این رسالت دینی بهره مند شود.

 علیرضا نجیمی تاکید کرد در جهت انجام این ماموریت باید امکانات اسکان مبلغین اعزامی را تامین نماییم و به همین منظور درخواست داریم تا در تامین زمین، جهت ساخت خانه عالم مساعدت و همکاری نمائید.

وی در ادامه افزود توجه به تامین مسکن مرتبطین سازمان تبلیغات با رویکرد استفاده از ظرفیت احیای بافت های فرسوده، مورد درخواست است.

مدیرکل راه و شهرسازی که در ابتدا پای صحبت ها و گفتگوهای روحانیون و مدیران سازمان تبلیغات حاضر در جلسه نشسته و به نقطه نظرات این عزیزان گوش فرا داده بود افزود، در خصوص تامین زمین جهت ساخت خانه عالم اعلام آمادگی نموده و گفت که در ادامه این موضوع هرگونه همکاری لازم را خواهیم داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه این نشست به موضوع مشکلات تامین زمین در ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود، شهریزد و سایر شهرستانهای تابعه استان از بافت های بالقوه ای جهت ساخت و تامین مسکن بنام بافت های فرسوده شهری برخوردارند، که اگر بتوانیم با مداخله و همکاری مردم این بافت های فرسوده را در جهت ساخت و توسعه مسکن احیا نماییم، قطعا قدم بلندی را در حل کمبود زمین برداشته ایم و همچنین با کاهش قابل توجه هزینه های ساخت می توانیم مسکن ارزان و مناسب در اختیار متقاضیان قراردهیم ، که این خود هم به لحاظ مسایل اجتماعی و هم به لحاظ مسایل فرهنگی باعث بازگشت مجدد جمعیت به بافت شهری خواهد شد و در نهایت جلوی توسعه بی رویه شهر و کاهش آسیب های اجتماعی را خواهد گرفت.

احسان خواجه رضایی از روحانیت حاضر خواست تا با مشارکت و همکاری این قشر مذهبی، مردم را به اجرای این طرح ملی دعوت نمایند و با بهره مندی از تریبون مسجد و استفاده از ظرفیت هیئت ها، گروه های جهادی و فرهنگی در تبیین طرح توسعه و نوسازی مسکن در بافت های فرسوده، باعث باز زنده سازی این بافت شهری شوند .

وی از جامعه بزرگ روحانیت خواست تا با همت و مشارکت خود، یاری گر طرح های ملی دولت در استان باشند.