شناسهٔ خبر: 111475 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سه ماهه سالجاری صورت گرفت:

رفع تصرف و خلع ید حدود ۵ هکتار از اراضی دولتی در سیستان و بلوچستان

عطاء اله اکبری.jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از رفع تصرف و خلع ید حدود پنج هکتار از اراضی دولتی به ارزش بالغ بر ۱۷۱ میلیارد ریال از ابتدای سالجاری تاکنون با اجرای حکم قضایی توسط یگان حفاظت از اراضی این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان عطاء اله اکبری اظهار داشت: این میزان رفع تصرف اراضی دولتی طی ۱۶ عملیات از دست اشخاص فرصت طلب و سودجو توسط یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری و همراهی دستگاه قضا و نیروی انتظامی استان خارج شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین رفع تصرفات این مدت استان به شهرستان زاهدان اختصاص دارد، تصریح کرد: به طور حتم و با قاطعیت با سودجویانی که قصد تعدی و دست درازی به اراضی ملی و بیت المال را دارند، برخورد قانونی خواهیم کرد و برای تحقق این امر مهم از کلیه توان اجرایی و قانونی خود استفاده می‌کنیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: یگان حفاظت این اداره کل با قاطعیت تمام مقابل افراد سودجو و فرصت طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت المال را کوتاه می کند.

اکبری خاطر نشان کرد: مردم در معاملات خود شرایط احتیاط را رعایت کرده و پس از استعلامات لازم از اداره کل راه و شهرسازی و سایر ادارات مربوطه نسبت به خرید ملک اقدام کنند و در مواجهه با زمین‌خواری با شماره تلفن شبانه روزی ۱۶۵۶ یگان حفاظت اطلاع دهند.