شناسهٔ خبر: 111501 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ازنا خبر داد:

اجرای آسفالت راه‌های روستایی و مرمت پل های چرخستانه و علی‌آباد

اجرای آسفالت راه‌های روستایی و مرمت پل های چرخستانه و علی‌آباد در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱، اجرای آسفالت راه‌های روستایی و مرمت پل‌های چرخستانه و علی‌آباد اجرایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، سجاد درگاه‌پور گفت: در سه ماهه امسال با تلاش اداره ساخت راه‌های فرعی و روستایی اداره‌کل و پیگیری شهرستان، آسفالت راه روستایی هندر به دوبلوکان آغاز شد که تاکنون نزدیک به ۴ کیلومتر از این محور انجام گرفته است.

وی افزود: علاوه بر این، عملیات اجرایی مرمت پل‌های چرخستانه و علی‌آباد در این مدت آغاز و لایروبی و بازگشایی ۲۰ دستگاه پل، ابنیه فنی راه و آبرو در طول راه‌های شهرستان ازنا صورت گرفته است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ازنا با اشاره به اقدامات این اداره در راستای ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی گفت: ساخت و نصب ۷۰ عدد فلش بتنی برای آشکارسازی هره‌های خاکی و نقاط پرتگاهی در محورهای ازنا-دورود، ازنا-الیگودرز و ازنا-اراک به منظور اصلاح و رفع  نقاط حادثه خیز، صرفه‌جویی در نصب علائم  از جمله این موارد بوده است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه امسال ۳۰مورد بازدید دوره‌ای از پل‌های بزرگ جهت ثبت در سامانه bms صورت گرفته است، گفت: تعویض ۱۰۰ عدد تابلو و علائم اطلاعاتی، هشداری و ایمنی فرسوده، نصب ۱۱۰ عدد علائم جدید، شست و شوی ۱۵۰۰ عدد تابلو و علائم، تعمیر و نصب ۱,۵ کیلومتر شاخه گاردریل بصورت امانی و صرفه جویی در هزینه خرید و نصب در محورهای اصلی و پاکسازی شن و نخاله در رفیوژ وسط راه به طول ۳۰ کیلومتر از عملکردهای شاخص در شهرستان ازنا به شمار می‌رود.

 درگاه‌پور اظهار داشت: شانه‌سازی در راه اصلی به طول شش کیلومتر،  ایجاد شیب شیروانی در طول 43 کیلومتر راه اصلی و روستایی، لکه‌گیری و چاله‌گیری به میزان 2۷۰ تن، علف‌زنی شانه در حریم راه در طول ۱۰۰ کیلومتر و پاکسازی ۸۰ کیلومتر قنو، گشت‌های مستمر حریم راه و شناسایی پنج مورد ساخت و ساز غیرمجاز، هفت مورد جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، چهار مورد تخریب و قلع و قمع  حصار، فنس، ساخت و ساز و حفاری با هماهنگی مراجع قضایی، ۳۰ مورد اخطار و معرفی به مراجع قضایی و ۴۸ مورد ترسیم کروکی که ۳۰ مجوز صادر و ۱۸ مورد به مخالفت منجر شده نیز از اقدامات قابل توجه در این سه ماهه بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت با همکاری اداره نگهداری ابنیه فنی دو تقاطع پرتصادف پیرعباد در محور ازنا-اراک و ورودی ازنا-دورود اصلاح و ایمن سازی شده است، افزود: اصلاح نقطه حادثه‌خیز پازردآلو نیز با اجرای زیرگذر در حال اجرا است.

  رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ازنا  گفت: در این سه ماهه با همکاری اداره فنی و نظارت، ساختمان پلیس راه ازنا_اراک آغاز و پیشرفت خوبی صورت گرفته است.

وی گفت: در حوزه حمل ونقل در راستای اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی کالا و مسافر که از ابتدای سال جاری در استان مشخص و به شهرستان ابلاغ گردیده است که درمجموع طی این مدت ۵۰ مورد گشت کنترل دروازه‌ای ناوگان مسافر، هشت گشت مشترک کنترل باسکول های مقابل پاسگاه‌های پلیس راه و ۲۰ مورد بازدید از شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل، جمع‌آوری اطلاعات رانندگان و مهمانداران به منظور آمادگی و ایمنی برای جابجایی زائرین اربعین حسینی(ع) به نجف اشرف صورت پذیرفته است.

درگاه‌پور، اعزام ۱۰۰ دستگاه ناوگان باری به بندر امام برای حمل کالاهای اساسی، صدور پنج هزار فقره بارنامه، انام پنج مورد بازدید از مراکز معاینه فنی و کنترل مبادی ورودی و خروجی را از اقدامات شاخص در حوزه حمل و نقل عنوان کرد.