شناسهٔ خبر: 111508 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

۷۷۹ تن اضافه بار از خودروهای حمل کالا در راه‌های قزوین شناسایی شد

اضافه تناژ بار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از کشف و شناسایی ۷۷۹ تن بار بیش از ظرفیت مجاز از خودروهای حمل بار در راه‌های این استان طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی گفت:شناسایی اضافه بار در راه های استان قزوین طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد:این میزان تخلف اضافه تناژ در قالب گشت‌های مشترک با پلیس راه به خصوص در مبادی بارگیری معادن به دست آمده است.

حق‌لطفی ادامه داد: بیشترین تخلف حمل اضافه بار مربوط به بارهای معدنی چون خاک صنعتی سیلیس، سنگ و ماسه‌شویی‌ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: حمل بار اضافه بر ظرفیت، شبکه راه‌ها را که با صرف هزینه های زیاد احداث شده اند با سرعت بیشتری تخریب می کند از این رو با توجه به تاثیر بالای آن در کاهش ایمنی تردد و آسیب به رویه جاده ها، موضوع گشت های کنترل اضافه تناژ بار  با جدیت در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد.

حق‌لطفی افزود:در همین راستا به منظور جلوگیری از اینگونه تخلفات و برخورد با تخلف‌ها در این بخش تیم‌هایی متشکل از کارشناسان راهداری حمل و نقل جاده‌ای با حضور پلیس راه با استقرار در پاسگاه های پلیس راه و در قالب گروه‌های سیار با استفاده از سامانه باسکول سیار متخلفان را شناسایی و به کمیسیون رسیدگی به تخلفات معرفی ‌می‌کنند.