شناسهٔ خبر: 111516 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد:‌

افزایش ۱۷ درصدی صدور پروانه عبور بارهای ترافیکی در قزوین در بهار امسال

بارهای ترافیکی رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از صدور ۷۰۸ پروانه عبور بارهای ترافیکی در  این استان طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت:این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، ابراهیم شنوا فلاح گفت:بارهای ترافیکی آن دسته از بارهایی هستند که به دلیل داشتن وزن و ابعادی بیش از حد استاندارد تردد آنها در راه‌ها منوط به کسب مجوز از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

وی اضافه کرد:در این پروانه‌ها به منظور ارتقای ایمنی تردد و جلوگیری از حادثه و اختلال در تردد وسایل نقلیه مشخصات بارهای ترافیکی از نظر طول و عرض، وزن و ارتفاع تعریف شده است.

شنوافلاح در ادامه به ارائه گزارشی از بخشی از فعالیت های انجام شده توسط این اداره در بهار امسال پرداخت و گفت:در این مدت با اجرای طرح ارتقای ایمنی مدارس حاشیه راه و ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت تعداد ۳۸۰ قلم انواع لوازم فرهنگی بین این مدارس توزیع و ۱۴۰ کلاه ایمنی نیز به موتورسواران اهدا شد.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، انجام گشت نظارت بر حمل موارد خطرناک به تعداد ۱۴ مورد، انجام گشت کنترل جاده ای اضافه تناژ و عدم صحابت بارنامه به تعداد ۲۶ مورد، بازدید از عملکرد مراکز معاینه فنی به تعداد ۲۰ و نظارت بر عبور بارهای ترافیکی به تعداد ۶ مورد را از دیگر فعالیت های انجام شده توسط این اداره کل در سال جاری عنوان کرد.