شناسهٔ خبر: 111519 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر :

روش‌های نوین و کم‌هزینه جایگزین روش‌های قدیمی نگهداری راه‌ها می‌شود

نگهداری راههای استان بوشهر معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: به منظور صرفه جویی در هزینه ها و همچنین نگهداری به صرفه راههای استان ، روش های نوین حفاظتی جایگزین روشهای قدیمی نگهداری رویه راه می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر)، عبدالکریم اخترشناس معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر  گفت: به منظور صرفه جویی در هزینه ها و همچنین نگهداری به صرفه راههای استان ، روش های نوین حفاظتی جایگزین روشهای قدیمی نگهداری رویه راه می شود .

وی افزود : در همین راستا ، اجرای عملیات چیپ سیل محور دشت پلنگ در شهرستان دشتی بطول 5/5 کیلومتر و به عرض 6 متر و با اعتباری بالغ بر25 میلیارد ریال در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است و فرایند تجهیز کارگاه و انتقال ماشین آلات نیز در حال انجام است.

اخترشناس تصریح کرد: بخشی از محور روستایی دشت پلنگ که از سالیان گذشته بصورت خاکی بوده و از جمله مطالبات مردمی در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری به استان بوده با عنایت ویژه استاندار محترم ، بوسیله اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  بهسازی و آسفالت  می شود و انشالله با استفاده از روشهای کم هزینه نیز نگهداری  و مراقبت خواهد شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیان داشت : محرومیت زدایی و ایجاد فرصت های شغلی در حوزه روستایی و لزوم بهره مندی این بخش بزرگ و تاثیر گذار در رونق اقتصادی ( بخش کشاورزی ، دامپروری ، حوزه بوم گردی و .....  ) از جمله اولویت های این اداره کل برای توجه ویژه به این راه روستایی است .

وی خاطر نشان کرد : در راستای استفاده از روشهای نوین و کم هزینه همچنین محورهای روستایی و فرعی دیگری در استان بعد از انجام فرایند مطالعه انتخاب شده اند که با اولویت بندی تا پایان سال  با استفاده از روشهای نوین رویه آسفالت آنها ترمیم خواهد شد .

اخترشناس بیان داشت :  پیش از این عملیات اجرای اسلاری سیل(مقاومتی) در حوزه شهرستان دشتی و در محور های عربی –  باشی بطول 13 کیلومتر ، محور خورموج – درازی بطول 11 کیلومتر و حوزه شهرستان تنگستان محور اهرم – خائیز بطول 3 کیلومتر صورت گرفت که ضمن کاهش هزینه های اجرایی ، رضایتمندی کاربران جاده ای را در پی داشته  است .