شناسهٔ خبر: 11153 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پور سید آقایی در اراک مطرح کرد:

عزم جدی برای تغییر اصولی چهره راه آهن در کل کشور

پورسیدآقایی در مراسم بهره برداری از پروژه ریلی شبکه سراسری راه آهن، که امروز پنجشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی در ایستگاه راه آهن اراک از طریق ویدیو کنفرانس صورت گرفت، محسن پور سید آقایی گفت: در طول کمتر از دو سال، دولت یازدهم به رغم همه فشارها و کمبود منابع مالی ناشی از تحریم‌های ظالمانه، کاهش قیمت نفت و مشکلات داخلی، توانست بیش از دوران گذشته در حوزه راه آهن و حمل ونقل ریلی دستاورد داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به ۳۰ پروژه ریلی بهره برداری شده در اراک افزود: نصب علایم در ۴ ایستگاه، نصب سیستم کنترل اتوماتیک قطار ای تی سی -در مسیر بافق - بندر عباس، بازسازی و بهسازی خطوط، پوشش رادیویی داخل و خارج تونل‌های راه آهن و ... بخشی از این پروژه‌ها را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: برای نوروز سال گذشته، سیستم کنترل اتوماتیک قطار در مسیر تهران - مشهد برای نخستین‌بار راه‌اندازی شد که  امسال نیز همزمان با هفته دولت این سیستم در ۶ ایستگاه خط آهن بافق-  بندر عباس نصب شد.

پورسید آقایی با اشاره به بازسازی خطوط ریلی گفت: امکان سیر قطارها با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت در راه آهن اراک فراهم شد ه است. اما مهم‌ترین مشکل ما در بخش ناوگان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بیش از ۷۰ سال از عمر خطوط راه آهن کشور می‌گذرد از این رو بازسازی خطوط ریلی از سال گذشته آغاز شده است. در حال حاضر نیز خطوط راه آهن اراک بازسازی شده و بازسازی خطوط ریلی استان لرستان نیز آغاز شده است. در  مسیر چم - سنگر  هم همکاران ما در حال بهسازی مسیر هستند.

وی با بیان اینکه برای  تسهیل سفر مردم، سکوها و ایستگاه‌های مسافری در شمال و جنوب کشور بازسازی شده است افزود: همزمان با هفته دولت سکوی دوم در ایستگاه اراک به بهره‌برداری رسید. ضمن اینکه چند زیرگذر در راه آهن اراک هم احداث شده است.

پورسید آقایی با تاکید بر اینکه برای رفع مشکل اهالی حاشیه خطوط راه آهن عزم خود را جزم کرده‌ایم گفت: با هدف احداث زیرگذرها در برخی از ایستگاه‌های راه‌آهن تلاش شده است رفت و آمد خودروها در اطراف ایستگاه‌ها تسهیل شود.

وی با تاکید بر اینکه عزم خود را برای تغییر اصولی چهره راه‌آهن در کل کشور جزم کرده ایم، گفت: با ارتقای ایمنی، بازسازی خطوط و زیبا سازی محوطه‌های ایستگاه‌های راه‌آهن به دنبال تغییر چهره در کل کشور هستیم که امیدواریم در دو سال باقی مانده از عمر دولت یازدهم و با حمایت وزیر راه که حمل و نقل ریلی را در اولویت برنامه‌های کاری و تو سعه‌ای خود قرار داده است، این امور محقق شود./

نظر شما