شناسهٔ خبر: 111558 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عنوان کرد:

فعال سازی ۵۲ پروژه در حوزه نگهداری راههای آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از فعال سازی ۵۲ پروژه در حوزه نگهداری راههای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به فعال سازی ۵۲ پروژه در حوزه نگهداری راههای استان گفت: این پروژه ها در مجموع به مبلغ قراردادی  ۳۹۳۸ هزار میلیون ریال در سطح استان فعال شده اند که اصلاح نقاط پرتصادف در سه راهی قره ضیاءالدین، سه راهی اویواوغلی و سه راهی آبگرم نیز تعریض و ایمن سازی محور ارومیه – اشنویه، روکش آسفالت محورهای تکاب – شاهین دژ و ارومیه – سرو، و اصلاح و روکش آسفالت محور تکاب – دندیاز جمله مهمترین آن را شامل می شود.

وی از اجرا و روکش و لکه گیری آسفالت ۸۰ کیلومتر از محورهای  استان خبر داد و یادآور شد: این حجم از عملیات روکش و لکه گیری آسفالت به میزان ۵۳۰۰۰ تن آسفالت در محورهای استان عملیاتی شده است که  محورشریانی سرو، محور فرعی پسوه و محور اصلی میاندوآب – مهاباد بخشی از محورهای زیرپوشش این عملیات هستند.

آرامون اذعان داشت:  از ۵۲ پروژه فعال نگهداری راههای استان درحال حاضر ۷ پروژه درمرحله اتمام و شرف بهره برداری بوده و ۲۱ پروژه نیز به پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد رسیده اند.

وی اظهار کرد: حدود ۳۰۰ کیلومتر از محورهای فرعی و روستایی نیز بصورت شانه سازی و چاله پرکنی توسط ادارات شهرستان مورد مرمت و بهسازی قرار گرفت.