شناسهٔ خبر: 111586 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مسئولان لرستان صورت گرفت؛

افتتاح دو مجتمع خدماتی رفاهی و آغاز عملیات اجرایی احداث پاسگاه پلیس راه ازنا_ شازند

افتتاح دو مجتمع خدماتی رفاهی و آغاز عملیات اجرایی احداث پاسگاه پلیس راه ازنا_ شازند در مراسمی با حضور مسئولان استانی، دو مجتمع خدماتی رفاهی در محورهای دورود-ازنا و ازنا-اراک به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی احداث ساختمان پلیس راه ازنا_شازند آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، در این مراسم که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، جانشین فرمانده پلیس راه استان، امام جمعه، فرماندار و مسئولان محلی شهرستان ازنا حضور داشتند، مجتمع‌های خدماتی رفاهی الماس غرب در محور دورود-ازنا و شاهرویی در محور ازنا-شازند به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی احداث ساختمان پلیس راه ازنا-شازند نیز آغاز شد.

احمدرضا دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در این مراسم با قدردانی از  پیگیری راهداری لرستان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی گفت: ایمن‌سازی محور ازنا-شازند از موضوعات اساسی استان به شمار می‌رود، در سال‌های متمادی حوادث زیادی در این محور شاهد بوده‌ایم که با پیگیری‌های صورت گرفته، قسمت عمده‌ای از مسیر چهارخطه شده و ۹ کیلومتر باقیمانده در کوتاه‌مدت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: بهره‌برداری از پاسگاه پلیس راه ازنا-شازند نقش بسزایی در ارتقای ایمنی این محور دارد که امیدواریم بنا به گفته سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بازه زمانی ۱۵ ماه به وقوع بپیوندند.

حسین گودرزی نماینده دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی هم توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای را زمینه‌ساز ارتقای ایمنی عنوان کرد و از تامین اعتبار و تسریع در ادامه روند تکمیل چهارخطه ازنا-شازند خبر داد.

در ادامه مرتضی شیروانی سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان هم با بیان اینکه مجتمع‌های خدماتی رفاهی علاوه بر تامین سوخت مورد نیاز وسایل نقلیه به عنوان ارائه‌دهنده خدمات رفاهی و استراحتگاه نقش موثری در ایمنی رانندگی دارند، گفت: برای بهره‌برداری از این دو مجتمع خدماتی رفاهی درمجموع ۳۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است و هرکدام به‌طور مستقیم برای ۲۰ نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

وی با قدردانی از سرمایه‌گذاران مجتمع‌های مذکور اظهار داشت: با توجه به ضرورت افزایش نظارت پلیس و ارتقای ایمنی وسایل نقلیه در محور چهارخطه ازنا-شازند، با پیگیری‌های انجام‌شده، ساختمان این پلیس راه در مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر و اعتبار ۱۲۶ میلیارد ریال در کیلومتر ۱۴ محور ازنا-شازند احداث می‌شود که بنا داریم در مدت ۱۵ ماه آن را به بهره‌برداری برسانیم.

این گزارش می‌افزاید: مجتمع خدماتی رفاهی الماس غرب با مساحت ۵۰ هزار مترمربع در کیلومتر ۲۱ محور ازنا-دورود با سرمایه‌گذاری ۲۰۰میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۲۰نفر و مجتمع خدماتی رفاهی شاهرویی در کیلومتر چهار محور ازنا-شازند در مساحت ۵۰ هزار مترمربع با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۲۰ نفر احداث شده‌اند که علاوه بر جایگاه سوخت، با ایجاد زیرساخت‌های خدمات رفاهی نظیر نمازخانه، رستوران، سرویس‌های بهداشتی، اتاق استراحت رانندگان و ... خدمات قابل توجهی به کاربران جاده‌ای ارائه می‌کنند.

گفتنی است، در این مراسم معاون بازرگانی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان، معاونان و مشاور مدیرکل و مدیر حراست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و رییس و کارکنان راهداری شهرستان ازنا نیز حضور داشتند.