شناسهٔ خبر: 111639 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس  اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ماه‌نشان عنوان کرد :

آسیب شدید حمل تناژ اضافی بار  توسط معادن به رویه آسفالت محورهای مواصلاتی شهرستان ماه‌نشان

محورهای مواصلاتی شهرستان ماهنشان رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ماه‌نشان گفت : اضافه تناژ ماشین‌های حمل مواد معدنی در شهرستان ماه‌نشان به رویه آسفالت محورهای مواصلاتی به‌ویژه  جاده‌های روستایی این شهرستان آسیب‌زده است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری زنجان ) محسن امیرخانی گفت : ۳۰ درصد از رویه محورهای روستایی شهرستان ماه‌نشان دارای خرابی شدید و متوسط بوده و عمده دلیل آن‌هم حمل تناژ اضافی مواد معدنی توسط معادن موجود در منطقه است . گرچه کنترل ویژه ناوگان حمل‌ونقل عمومی بار توسط گشت‌های کنترل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس‌راه صورت می‌گیرد ولی درخواست داریم  مشارکت معادن در بهسازی رویه آسفالت راه‌های آسیب‌دیده از اضافه تناژ معادن  به‌صورت یک عزم جدی توسط مسئولان استان پیگیری شود.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ماه‌نشان افزود: میزان اعتبار موردنیاز جهت اصلاح خرابی‌های راههای روستایی شهرستان ماه‌نشان بالغ‌بر هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی ادامه داد : حدود ۵۰ درصد از رویه‌ی محورهای اصلی و فرعی شهرستان ماه‌نشان نیز به دلیل وجود خرابی‌های شدید و متوسط ، نیازمند رسیدگی فوری می‌باشند . تأخیر درروند رسیدگی به رویه‌های مذکور تبعات میزان خرابی‌ها را با رشد فزاینده‌ای روبرو خواهد کرد ‌. میزان اعتبار موردنیاز جهت اصلاح خرابی‌های فوق الا شاره مبلغی بالغ‌بر ۳۰۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است .

امیرخانی به پروژه احداث راه روستایی تات قشلاق- چای قشلاق در شهرستان ماه‌نشان اشاره کرد و گفت : یکی از راه‌های صعب‌العبور این شهرستان در دهستان اوریاد و منطقه پری راه روستای خضر چوپان به تات قشلاق  است  که سال‌ها به دلیل ترازبالای ارتفاع ازنظر تردد موجب مشقت فراوان روستاییان  بود  و با قرار گرفتن این راه روستایی جز  پروژه‌های طرح ابرار(اقدام برای ارتقا راه های  روستایی ) و استفاده از امکانات و ماشین‌آلات موجود ، مسیر ۱۲ کیلومتری فعلی را که در زمستان‌های سخت منطقه به‌صورت متناوب مسدود می‌گردید و عملیات بازگشایی آن جز سخت‌ترین عملیات راهداری زمستانی محسوب می‌شود ،به 5 کیلومتر خواهد رسید که هم به لحاظ سهولت تردد و هم ازلحاظ صرفه‌جویی در زمان بهینه‌سازی می‌شود  و این پروژه تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ماه‌نشان تأکید کرد :یکی از مهم‌ترین مشکلات این شهرستان خرابی موجود در محور دندی -  قرایی به‌ویژه حدفاصل شهرک صنعتی انگوران به سمت ابتدای حوزه استحفاظی شهرستان ماه‌نشان  است که باعث شده که این مقطع مستعد وقوع تصادفات و سوانح جاده‌ای باشد و به برای بهسازی و روکش آسفالت این مقطع از سه‌راهی ابراهیم‌آباد تا پاسگاه پلیس‌راه دندی – زنجان مناقصه‌ای از سوی اداره پیمان و رسیدگی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان دردرست انجام است . همچنین به منظور ارتقا ایمنی این محور احیای عملیات خط‌کشی آن به طول 15 کیلومتر عملیاتی شده است .

 امیرخانی به نصب دوربین نظارت تصویری در کیلومتر 24 جاده دندی – تکاب اشاره کرد و گفت : به‌منظور نظارت و کنترل وارایه خدمات‌رسانی سریع‌تر به کاربران جاده   درمحور دندی- تکاب ،دوربین نظارت تصویری بااعتبار 3 میلیارد ریال نصب و همچنین عملیات احداث سامانه توزین حین حرکت در این محور نیز دردست اقدام است .

 گفتنی است شهرستان ماه‌نشان در استان زنجان بیش از ۹۰۰ کیلومتر راه مواصلاتی داشته و با دارا بودن ۱۴ درصد از شبکه راه‌های استان دارای رتبه سوم از حیث برخورداری از راه در استان می‌باشد .