شناسهٔ خبر: 111649 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون بنیاد مسکن خبر داد:

عملیات اجرایی حدود ۷۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن تحت مسئولیت بنیاد آغاز شد/پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان سرعت گرفت

حمید رضا سهرابی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه اراضی ۸۷ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن با کاربری مسکونی تامین شده است از آغاز عملیات اجرایی حدود ۷۰ هزار واحد خبر داد و گفت: با رفع موانع اجرای طرح نهضت ملی، پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان سرعت گرفته است.

حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی حدود ۷۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن توسط آن بنیاد خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۹ هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد در مرحله اجرایی و عملیاتی قرار گرفته است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی اراضی معادل ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را به بنیاد مسکن معرفی کرده است که ۸۷ هزار واحد از این تعداد اراضی کاربری مسکونی دارند و برای آنها پروژه تعریف شده است. از این تعداد اراضی تامین شده و دارای کاربری مسکونی ۶۹ هزار و ۵۰۰ واحد وارد فار عملیاتی و اجرایی شده‌ است.

سهرابی افزود: طبق تازه‌ترین آمار ۴۹ هزار و ۵۰۰ واحد برای عقد قرارداد و دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند که بانک‌ها تاکنون با ۲۵ هزار نفر برای پرداخت تسهیلات قرارداد منعقد کردند.

وی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن را مناسب ارزیابی کرد و توضیح داد: پیش‌تر مشکلاتی در خصوص  بی‌توجهی دفترخانه‌ها به مصوبه شورای مسکن در خصوص پذیرش اسناد دفترچه‌ای برای قرارداد مشارکت مدنی وجود داشت که اکنون این مشکل حل شده است و اسناد دفترچه‌ای نیز مورد پذیرش اسناد برای معرفی به بانک قرار گرفته است. با جلسات مداوم و پیگیری وزیر راه و شهرسازی خوشبختانه این مشکل برطرف شده است.

الزام ساخت‌وسازها در رعایت مقررات ملی و کنترل ساختمان و آیین‌نامه ۲۸۰۰

سهرابی در خصوص کیفی‌سازی عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن و بهره‌مندی از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام کرد: رعایت مقررات ملی و کنترل ساختمان و آیین‌نامه ۲۸۰۰ در تولید مسکن و در تمامی ساخت‌وسازها الزامی بوده و بنیاد مسکن نیز به این مهم همت گمارده است.

نتایج بهره‌مندی از فناوری‌های نوین در تفاهم با دانشگاه صنعتی‌شریف ۴ ماه دیگر اعلام می‌شود

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در خصوص صنعتی‌سازی و بهره‌مندی از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان اخیرا تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه صنعتی شریف به امضا رسیده است که مطالعات انجام اینکار در خصوص استفاده از فناوری‌های نوین ساختمانی و بومی‌سازی آغاز شده است که پیش‌بینی و زمانبندی شده تا نتایج مطالعات تا ۴ ماه آینده نهایی و اعلام شود.