شناسهٔ خبر: 111688 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای ایمن‌سازی محورهای ارتباطی استان صورت می پذیرد:

جایگزینی ۹ کیلومترنیوجرسی جای گاردریل در جاده‌های مازندران

مازندران - راهداری رئیس اداره ایمنی و حریم راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از ادامه عملیات جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل در جاده‌های استان خبر داد و اظهار داشت: در راستای ایمن‌سازی محورهای ارتباطی استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ کیلومتر نیوجرسی با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال جایگزین گاردریل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ،محسن یمینی عنوان کرد: که تاکنون عملیات جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل در برخی از محورهای استان انجام گردید ودر ادامه محورهای آمل-محمودآباد ،آمل-بابل، قائمشهر –جویبار، ساری-قائمشهر، کمربندی نکا و مناطق پرتگاهی محور هراز  به طول ۹ کیلومتر اجرایی شد.

وی ارتقاء امنیت جاده ها را مهم ترین دلیل جایگزین کردن نیوجرسی دانست و تاکید کرد : با توجه به تردد سالانه میلیون ها مسافر و گردشگر در جاده های مازندران و بالا بودن میزان تصادفات ، یکی از راههای کاهش خسارات ناشی از تصادفات و افزایش امنیت جاده ها جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل است.

 یمینی در عین حال از انجام اقدامات دیگر برای ارتقاء امنیت تردد در جاده های مازندران گفت: اقدامات صورت گرفته در راه های استان باعث شد تا طی چهار سال گذشته آمار تصادفات منجر به مرگ در مازندران کاهش یابد.

رئیس اداره ایمنی و حریم راه  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اجرای روکش آسفالت، خط کشی، نصب تابلو و علائم و همچنین احداث روشنایی نقطه‌ای را از برنامه‌های ایمن سازی جاده‌های استان در سال جاری عنوان نمود.