شناسهٔ خبر: 111699 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر اعلام کرد:‌

تجهیز ۹ کیلومتر از راههای استان بوشهر به سیستم روشنایی طولی

سید حمید رضا علم مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با بیان اینکه طول یکسال اخیر ۹ کیلومتر از راههای این استان به سیستم روشنایی مجهز شده است ، گفت : اجرای این طرح تا تامین روشنایی برای نقاط پرحادثه و حساس راهها از جمله تقاطع های پرخطر ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر)، سید حمیدرضا علم  با بیان اینکه  طول یکسال اخیر ۹ کیلومتر از راههای این استان به سیستم روشنایی مجهز شده است ، گفت : اجرای این طرح  تا تامین روشنایی برای نقاط پرحادثه و حساس راهها  از جمله تقاطع های پرخطر ادامه پیدا می‌کند.

سید حمیدرضا علم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر اظهار کرد : برای اجرای طرح تجهیز ۹ کیلومتر راههای استان به سیستم روشنایی بیش از ۱۶میلیارد ریال  هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت همچنین۱۰تقاطع پرحادثه و تقاطع های غیرهمسطح نیز به صورت نقطه‌ای به روشنایی مجهز شد ، اضافه کرد : ایجاد دید آسان و دقیق و تشخیص به موقع موانع ، علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در محورها از مهم‌ترین اهداف و کارکردهای سیستم روشنایی در جادهها است.

علم تصریح کرد: تجهیز تقاطع شهر دلوار و روستاهای سرکره ، اسلام آباد ، کدایی، جایینک، میدان اخند و کمربندی چغادک به روشنایی نقطه ای از جمله اهداف طرح روشنایی نقاط حساس راه‌ها در استان است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همچنین افزود: تعمیر روشنایی کمربندی بیدخون به بزباز در شهرستان کنگان بطول ۶ کیلومتر نیز در همین مدت صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر با اجرای ۱۳۰ کیلومتر روشنایی در راه‌ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد، ادامه داد: گرچه اجرای روشنایی طولی جزو الزامات ایمنی راهها محسوب نمی‌شود اما برخی محدوده‌های راه‌ها نیازمند نصب تجهیزات روشنایی هستند که از این جهت استان بوشهر با اجرای روشنایی در بسیاری از نقاط شریانی  راهها در وضعیت خوبی قرار دارد.