شناسهٔ خبر: 111706 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در قزوین انجام شد:

تشکیل جلسه کارگروه ویژه شناسایی ساختمان های ناایمن و ارزیابی خطر در آنها

کارگروه ساختمان ها قزوین جلسه کارگروه ویژه شناسایی و بررسی ساختمان‌های بلند مرتبه و ساختمان‌های مهم شهری پر مخاطره و ناایمن، در استان قزوین، تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان قزوین)، در این جلسه، رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین بر توجه همه جانبه به بررسی و غربالگری ساختمان‌های بلند مرتبه و ساختمان های مهم شهری تاکید کرد.

 رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین در این‌باره گفت: شناسایی ساختمان‌های ناایمن، شناسایی مخاطرات، غربالگری و تهیه ماتریس فوریت و اهمیت برای ساختمان‌ها از اهداف تشکیل این کارگروه ویژه است.

 عبدالرزاقی بیان داشت: نحوه نظارت، طراحی و اجرا، نقص فنی، فرونشست ها، اشکالات مهم ایمنی، داشتن پایان کار، رعایت موارد ایمنی در مواقع بحران و تهیه شاخص های ایمنی برای برج ها هم در زمان ساخت و هم در زمان بهره برداری از مهم ترین نکات علاج و پیشگیری از بحران در این غربالگری است.

 رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: از سال 92 تا کنون تیم نظارت عالیه با همکاری سازمان نظام مهندسی تشکیل شده و به صورت مسمتر از پروژه ها بازدید انجام می‌دهد.

 وی افزود: سازمان نظام مهندسی،شهرداری، سازمان استاندارد و سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی نیز به صورت مستمر وضعیت ساختمان‌ها را رصد کرده و شاخص‌های مهم ایمنی ساختمان‌ها را بررسی می‌کنند.

در این جلسه پیشنهادات و نظرات اعضای کارگروه جهت اجرایی نمودن شرح وظایف کارگروه و ارزیابی خطر در آنها ارائه و در خصوص مخاطرات حادثه خیز در ساختمان‌های بلند مرتبه  و ساختمان‌های مهم شهری بحث و تبادل نظر شد.

 گفتنی است این جلسه با حضور نمایندگانی از دفتر فنی استانداری، سازمان نظام مهندسی، اداره پدافند غیرعامل استانداری، اداره کل مدیریت بحران استانداری، شهرداری قروین، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، اداره کل استاندارد و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی  و انجمن شرکت‌های تاسیساتی و ساختمانی استان در محل سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی پونک برگزار شد.