شناسهٔ خبر: 111731 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راهداری الشتر خبر داد:

برخورد جدی با متجاوزان به حریم راه‌ها

برخورد جدی با متجاوزان به حریم راه‌ها در راستای صیانت از حریم راه‌ها، از ابتدای امسال برخورد جدی با متجاوزان به حریم راه صورت گرفته و به تخریب و قلع و قمع ۵۰ مورد ساخت و ساز و تاسیسات غیرمجاز منجر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، مجید مالمیر گفت: از آنجا که یکی از وظایف مهم راهداری صیانت از حریم راه‌ها است در این راستا از ابتدای امسال برخورد جدی با متجاوزان به حریم راه صورت گرفته و به تخریب و قلع و قمع ۵۰ مورد ساخت و ساز و تاسیسات غیرمجاز منجر شده است.

وی با اشاره به عملکرد سه ماهه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای الشتر در ارتقا و ایمن‌سازی محورهای اصلی و روستایی گفت: در این مدت با تلاش شبانه‌روزی همکاران و در هماهنگی با ادارات ستادی مربوطه، پاکسازی شانه راه در طول ۳۰ کیلومتر، لکه‌گیری و چاله‌گیری به میزان ۱۰ تن، ایجاد هره خاکی طولی به طول ۶کیلومتر، لکه‌گیری با آسفالت سرد به میزان ۱۵۰ تن و جوشکاری علائم ایمنی و هشداری به تعداد ۱۵۰عدد صورت گرفته است.

مالمیر، نصب ۲۴۰عدد نیوجرسی برای ایمن‌سازی محور الشتر_خرم‌آباد، تعمیر و مرمت ۶۰شاخه گاردریل، نصب ۱۶۰عدد سرعتکاه پلاستیکی، بارگیری مصالح در شانه خاکی راه به میزان چهارهزار و ۵۰۰ مترمکعب، احیای قنو در طول ۳۰هزار متر، ساماندهی و تعویض ۴۵عدد تابلوی فرسوده و نصب ۵۰عدد تابلوی ایمنی و اطلاعاتی جدید را از دیگر خدمات اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای الشتر در سه ماهه اول ۱۴۰۱ عنوان کرد.

وی از برداشت و ثبت ملی ۵۰۰ دهانه پل و ابنیه فنی راه شهرستان الشتر در سامانه bms خبر داد و افزود: در حوزه حمل و نقل، در تعامل با ادارات ستادی این حوزه و در راستای کنترل و جلوگیری از تخلفات و فرار بار و مسافر، با برقراری گشت‌های کنترل دروازه‌ای، درمجموع هزار و ۱۲۰ دستگاه ناوگان کالا، مسافر و حمل مواد خطرناک کنترل شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان الشتر گفت: علاوه بر این با همکاری اداره ایمنی و ترافیک، طرح آموزش و ارائه تجهیزات ایمنی به کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ای برای ۷۰ نفر از رانندگان ادوات کشاورزی این شهرستان برگزار شده است.

وی اظهار داشت: در حوزه راه روستایی پیگیر تکمیل پروژه‌های ابرار محورهای روستایی لعل‌آباد و  میوله هستیم.