شناسهٔ خبر: 111738 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

نفوذ توده گرد و خاک از عراق به مناطق غربی کشور/ تهرانی‌ها امروز دمای ۴۰ درجه را تجربه می‌کنند

گرما کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی در نوار غربی کشور را برای امروز غبارآلود پیش‌بینی کرد و گفت: توده گرد و خاک از کشور عراق به مناطق غربی کشورمان نفوذ کرده است که این شرایط در برخی مناطق موجب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در تشریح آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوایی کشور طی امروز دوشنبه ششم تیرماه و نیز روزهای آتی، گفت: برای ۲۴ ساعت آینده در شمال استان‌هایی مانند آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، برخی نقاط گیلان و مازندران، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید را داریم.

وی افزود: طی همین مدت در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، برای بعد از ظهر و شب، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد را داریم اما به تدریج از شدت آن کاسته می‌شود ولی به طور پراکنده تا روزهای پایانی هفته این شرایط را برای این مناطق داریم.

گودرزی وضعیت جوی در نوار غربی کشور را هم برای امروز غبارآلود پیش‌بینی کرد و ادامه داد: توده گرد و خاک از کشور عراق به مناطق غربی کشورمان نفوذ کرده است که این شرایط در برخی مناطق موجب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای دو روز آینده در خراسان جنوبی، خراسان رضوی، جنوب سمنان و شرق تهران، افزایش سرعت وزش باد را خواهیم داشت که سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود.

به گفته وی، طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شمال شرق، شرق و منطقه زابل باد و گرد و خاک را تجربه خواهند کرد و حتی تا روز جمعه این شرایط را برای این مناطق داریم.

گودرزی همچنین گفت: به لحاظ دمایی نیز طی یکی دو روز آتی، هوا در همه نقاط کشور گرم‌تر می‌شود اما از روز پنجشنبه در سواحل شمالی کشور و خراسان شمالی، وزش باد و کاهش نسبی دما را شاهد خواهیم بود و حتی رگبارهای پراکنده را خواهد داشت و هوا در این مناطق خنک‌تر می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: از امروز تا روز چهارشنبه دریاهای جنوب هم خلیج فارس، هم تنگه هرمز و هم دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود که حتما صیادان باید به این نکته توجه داشته باشند.

وی درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوا در تهران هم گفت: تهران امروز آسمانی صاف گاهی همراه با وزش باد را خواهد داشت و بیشینه دمای هوا در ایستگاه مهرآباد امروز به ۴۰ درجه بالای صفر می‌رسد و فردا حتی به ۴۲ درجه هم می‌رسد. تهران هم تا یکی دو روز آینده افزایش نسبی دما را خواهد داشت و از پنجشنبه به بعد هوای پایتخت هم خنک‌تر می‌شود.