شناسهٔ خبر: 111757 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران خبرداد:

شروع نهضت بهسازی معابر خاکی شهرهای استان

آزاد دوار امیرحسین آزاد دوار از برنامه ریزی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران برای آسفالت و بهسازی معابر خاکی شهرهای استان ذیل سرفصل بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، آزاد دوار معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از تعامل و برنامه ریززی و ارسال نامه برای ۱۶ فرمانداری و ۴۷ شهرداری استان تهران برای اعلام معابر خاکی بافتهای فرسوده جهت آسفالت و بهسازی خبر داد و گفت: یکی از مهمترین بافتهای فرسوده در شهرهای استان تهران ، معابر خاکی و عدم رضایت شهروندان است که امیدواریم با شروع نهضت بهسازی و معابر و حرکت جهادی شرکت بازآفرینی شهری شاهد افزایش سطح رضایتمندی ساکنان محلات هدف در بافتهای ناکارآمدی باشیم.

وی ادامه داد: شهرداران استان تهران با ارائه تخفیفات ویژه در بافتهای فرسوده از جمله تخفیف ۱۰۰ درصدی پروانه ساخت و تسریع در مجوزها بزرگترین اهرم برای تشویق مالکان و سازندگان برای نوسازی بافتهای فرسوده هستند.

آزاد دوار تصریح کرد: مالکان بافتهای فرسوده همچنین می توانند در دوران جابجایی ساخت از وام ودیعه اسکان موقت که مبلغ آن ۴۵ میلیون تومان است به صورت قرض الحسنه استفاده کنند.