شناسهٔ خبر: 111778 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سه ماهه سالجاری صورت پذیرفت:

کشف ۹۶۹ تخلف اضافه تناژ شناسایی شده در جاده های مازندران

مازندران - ناهید شهرامی نیا رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار داشت: طی سه ماهه سالجاری در راستای طرح تشدید برخورد با متخلفین اضافه تناژ ، ۹۶۹ تخلف اضافه تناژ شناسایی و اعمال قانون گردید .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ،ناهید شهرامی نیا اظهار داشت : با توجه به اهمیت نقش بار حمل شده بیش از ظرفیت مجاز وسیله نقلیه در کاهش ایمنی تردد، طرح شناسایی برخورد با متخلفین اضافه تناژ با رویکرد شناسایی و برخورد با موارد تخلف تناژ بالا که آسیب بیشتری بر بستر و ابنیه فنی راه وارد می کند ، از ابتدای سالجاری  با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفت .

وی ادامه داد : طرح مذکور در قالب گشت های مشترک به اتفاق پلیس راه استان و انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل کالا،  در کلیه محورها به خصوص در مبادی بارگیری (معادن) انجام شد.

  رئیس اداره ایمنی و ترافیک  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار داشت : طبق  بررسی های به عمل آمده در سه ماهه  سالجاری  ، مقدار ۲هزار  تن بار بیش از ظرفیت مجاز توسط وسایل نقلیه مورد شناسایی و اعمال قانون قرار گرفت.

شهرامی نیا خاطر نشان کرد: با توجه به سهم بسیار زیاد این دسته از وسایل نقلیه در ترددهای روزانه استان، به منظورتشدید برخورد با متخلفین در محورهای پرتخلف از جمله  هراز ، سوادکوه و ساری - نکا، ضمن نظارت و کنترل توسط باسکولهای ثابت و سیار در مبادی بارگیری،  اقدامات پیشگیرانه ای نیز به جهت جلوگیری از تکرار تخلف و خسارت به سرمایه ملی با همکاری پلیس راه از جمله توقیف وسیله نقلیه در پارکینگ ، لغو کارت هوشمند راننده و ناوگان و.... در دست اجرا است.