شناسهٔ خبر: 111784 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان اعلام کرد:

خط کشی ۴۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان

خط کشی راه های خراسان  جنوبی.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:در فصل بهار ۴۵۰ کیلومتر از راههای اصلی،فرعی و روستایی استان توسط راهداران خط کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،آیدین هاشمی در بازدید از عملیات لکه گیری محور انگوت با بیان اینکه راهداران پرتلاش استان در همه محورها مشغول عملیات خط کشی،ایمن سازی لکه گیری وآسفالت ریزی هستند گفت:در مدت یاد شده راهداران بیش از ۵۰۰ عدد سرعتکاه مجازی،آسفالتی و پلاستیکی در محورهای استان نصب و ایجاد کرده اند.

وی در جهت هموارسازی راههای روستایی و تسهیل در رفت و آمد آنها تسطیح و رگلاژ۳هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راههای اصلی،فرعی و روستایی استان را در سه ماهه گذشته یادآور شدو اظهار کرد:در مدت یاد شده بیش از صد هزار متر از شیب شیروانی راهها توسط راهداران اصلاح شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در جهت الزام رانندگان به رعایت قوانین مربوط به راهور از تهیه و نصب ۲ هزار و ۶۰۰ عدد تابلوهای الزامی راهها خبرداد و تصریح کرد:راهداران تاکنون هزار و ۵۰۰ عدد بازتاب ایمنی و هزار متر مربع نیز تابلوهای اطلاعاتی در محورهای مواصلاتی استان تهیه و نصب کرده اند.

هاشمی با اشاره به اینکه در سه ماهه گذشته ۶۶۰ کیلومتر از افتادگی شانه راه اصلاح و رفع شده است ادامه داد:در مدت یاد شده ۱۲۷ عدد از رمپ های ورودی و خروجی در راههای اصلی،فرعی و روستایی استان ایمن سازی شده است.

وی تعمیر بیش از هزار و ۶۰۰ شاخه گاردریل،شستشوی بیش از ۵۴ هزار عدد از علائم،مونتاژ و اصلاح بیش از ۳ هزار عدد از تابلوهای انتظامی،تعمیر و نصب ۷ عدد چراغ های چشمک زن و پلیسی،رنگ آمیزی هزار و ۷۰۰ عدد از تابلو وعلائم و همچنین انسداد ۱۷۰ عدد از راههای دسترسی غیر مجاز را از دیگر اقدامات مهم راهداران درفصل بهار برشمرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با هدف ارتقای ایمنی راههاو جلوگیری از پرت شدن وسایط نقلیه به رودخانه از نصب بیش از هزار متر حفاظ در پرتگاهها،آبروها و رفوژ میانی خبرداد و خاطرنشان کرد:راهداران ساعی استان در دماغه ها و نقاط پربرخورد بیش از ۳ هزار عدد استوانه ایمنی و دپوی خاکی ایجاد کرده اند.